اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان:

نهادها با تحریم رسانه‌ها متضرر می شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان گفت: تحریم رسانه از سوی یک دستگاه موجب متضرر شدن آن دستگاه می‌شود.

نهادها با تحریم رسانه‌ها متضرر می شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسلم مخفی با حضور در دفتر استانی خبرگزاری فارس در همدان با بیان اینکه این دیدار در راستای تقدیر و تشکر از تعامل خبری این مجموعه با استانداری است، اظهار داشت: دیدگاه استاندار همدان نسبت به خبرنگار و مجموعه‌های خبری مثبت و همراه با تعامل است.

وی با بیان این که خبرگزاری فارس خبرگزاری جا افتاده و مورد اعتماد است، افزود: خبرگزاری فارس رسانه‌ای مورد وثوق و بی‌حاشیه است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان خاطرنشان کرد: مدیران استانی در همدان نیز به این خبرگزاری راغب هستند چون این رسانه نسبت به سایر رسانه‌ها امانت‌دارتر است و همچنین اخبار را کامل‌تر پوشش می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود با توجه به طرح موضوع تشکیل شورای اطلاع رسانی استان در این دیدار گفت: این شورا در هیچ دوره‌ای عملکرد مناسبی نداشته و سابقه ذهنی خوبی از آن در استان نیست.

مخفی با بیان اینکه ذهنیت خوبی بر شورای اطلاع رسانی وجود ندارد، اضافه کرد: در هیچ دوره‌ای به اندازه الان روابط عمومی استانداری در تصمیم‌گیری برای بحث اطلاع رسانی استقلال عمل نداشته است.

وی در پاسخ به موضوع مشکلات بین دستگاه‌ها و ادارات با برخی خبرنگاران و رسانه‌ها یادآور شد: تحریم رسانه از سوی یک دستگاه موجب متضرر شدن آن دستگاه می‌شود نه مجموعه خبری که ما نیز درصدد تبیین این موضوع برای مدیران هستیم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان افزود: در حال حاضر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها به طور دقیق در استان رصد می‌شود و هر آنچه که در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی استاندار مهم باشد و در رسانه درج شده باشد، در اختیار ایشان قرار می‌گیرد و در جلسات پیگیری می‌شود.

* لزوم تغییر نگرش مسئولان به جایگاه خبرنگاران

سرپرست خبرگزاری فارس در استان همدان نیز ضمن قدردانی از حضور مدیرکل روابط عمومی استانداری در دفتر فارس گفت: رعایت اصل صداقت موضوعی مهم است که خبرگزاری فارس همواره آن را در صدر وظیفه خود قرار داده و استقلال عمل این رسانه سبب شده که هیچ‌گاه به مجموعه‌های دولتی وامدار نباشد.

احسان مطهری تصریح کرد: متأسفانه منفعت طلبی‌هایی که در برخی مدیران استان وجود دارد سبب شده رسانه‌های مستقل سختی‌ها و مشکلات زیادی داشته باشند که در درجه نخست نیز سختی‌ها متوجه خبرنگاران می‌شود.

وی بر لزوم تغییر نگرش مسئولان به جایگاه خبرنگاران تأکید کرد و افزود: نیاز است به این جایگاه خبرنگار بیشتر احترام گذاشته شود و برخی مسئولان در این زمینه یا بی‌‌اهمیت هستند و یا بی‌احترام.

سرپرست خبرگزاری فارس در همدان در ادامه گفت: روابط عمومی استانداری سرشاخه ارتباط بین روابط عمومی‌های استان با خبرنگاران است لذا وظیفه بسیار مهمی برای تعامل طرفین دارند.

وی از مدیرکل روابط عمومی استانداری خواستار ایفای نقش در رشد تعامل بین خبرنگاران با مجموعه ادارات استان شد و ابراز داشت: برخی مدیران بر این باور هستند که محروم کردن رسانه از پوشش جلسات به ضرر رسانه است در حالی که این طور نیست.

مطهری با اشاره به فعالیت شوراهای اطلاع رسانی در استانداری‌های کشور با حضور رسانه‌ها نیز گفت: توجه به این مهم در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های تعاملی بین روابط عمومی‌ها، خبرنگاران و مدیران بسیار راهگشا است.

وی با اشاره به نوع دیدگاه مثبت استاندار همدان به رسانه نیز خاطرنشان کرد: بخشی از قضاوت مردم از عملکرد مسئولان حاصل بروز آن در رسانه‌ها است و ارتباط مدیر و رسانه مطمئناً در معرفی عملکرد مسئولان و ایجاد امید در خدمت‌رسانی به جامعه مؤثر خواهد بود.

سرپرست خبرگزاری فارس در استان همدان خاطرنشان کرد: البته استاندار به دلیل روحیه‌ای که دارد خود را از تریبون رسانه‌ها دور نگه‌ می‌دارد که امیدواریم با حضور روابط عمومی جدید و اطمینان استاندار به این مجموعه، یخ بین مدیر و رسانه آب شود.

انتهای پیام/89004/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول