اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ششمین جشنواره ملی گام اول:

تعداد آثار منتشره از نوقلمان لزوماً تولید همان سال نیست

خبرگزاری فارس: دبیر ششمین جشنواره ملی گام اول گفت: تعداد آثاری که هر سال از سوی نوقلمان انتشار پیدا می‎کند لزوماً تولید همان سال نیست.

تعداد آثار منتشره از نوقلمان لزوماً تولید همان سال نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد محقق پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه جشنواره ملی گام اول که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره در روند انتشار کتاب گام اول در سال 1385 در حوزه شعر بزرگسال 60 کتاب مورد شناسایی قرار گرفت که این تعداد در سال گذشته به 677 کتاب افزایش یافت اما امسال با چند درصد کاهش به رقم 500 و خرده‎ای رسید.

وی تصریح کرد: در حوزه شعر و کودک، سال اول جشنواره 40 کتاب و در سال‌جاری به 166 کتاب افزایش یافت همچنین در حوزه داستان بزرگسال 125 کتاب و امسال 362 کتاب مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر ششمین جشنواره ملی گام اول اضافه کرد: در حوزه داستان کودک و نوجوان 44 کتاب و امسال 160 کتاب مورد ارزیابی قرار گرفتند البته در بعضی سال‌ها کمیت افزایش و برخی سال‌ها نیز کاهش داشته که ممکن است در برخی سال‌ها تحریر داشته باشیم.

محقق با بیان اینکه تعداد آثار در شاخه دین در سال اول در حوزه اخلاق و عرفان 122 و امسال به 110 کتاب کاهش یافته است و افزود: در شاخه علوم قرآنی 128 کتاب در نخستین سال برگزاری جشنواره بود و این رقم به 100 کتاب کاهش پیدا کرده است.

وی ابراز داشت: تعداد کتاب نوقلمان در شاخه علم و کمال 38 کتاب بوده و امسال به 127 کتاب افزایش یافته است.

به گفته دبیر ششمین جشنواره ملی گام اول، در شاخه سیره معصومین (ع) کتاب‎ها کاهش عددی بسیاری از خود نشان می‎دهد.

محقق در خصوص تفاوت‎های برگزاری جشنواره گام اول با جشنواره‌های پیشین خاطرنشان کرد: شهرستانی شدن این جشنواره، دعوت از داوران شاخه‎های 12گانه همچنین دعوت از ناشران کتاب بوده که تا به حال این جشنواره از حضور ناشران محروم نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال بنا به دلایلی که خودتان و ما می‎دانیم نتوانستیم کتابچه‌ای که هر سال برای معرفی داوران و شایستگان تقدیر را چاپ کنیم که امیدواریم شرایط برای تاثیر این جشنواره در روند انتشار کتاب تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول