اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان:

افزایش قیمت‌ها متوازن با حقوق‌ها نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان گفت: توازن بین درآمد و هزینه‌ها برقرار نیست، وقتی نصف میزان تورم حقوق افزایش یابد، فرد در برآوردن خواسته‌های خانواده‌اش سقوط می‌کند و دست به هرکاری می‌زند.

افزایش قیمت‌ها متوازن با حقوق‌ها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد عارفی پیش از ظهر امروز در سومین همایش شورای هماهنگی و نظارت بر امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه قانون‌گذاری در سال 1200 میلادی توسط انگلیسی‌ها ایجاد شد، اظهار داشت: ایران با الگوبرداری از فرانسه، مجلس قانون‌گذاری در سال 1285 را تشکیل داد.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان اظهار داشت: بعد از ارتحال پیامبر اسلام (ص) با وجود اختلاف‌نظرها بر سر جانشینی، باز هم امیرالمومنین علی (ع) را صاحب حقوق می‌دانستند و وجود امام باقر (ع) و امام صادق (ع) خط بطلان بر نظرهای افراطی آن زمان بود.

وی تصریح کرد: فقهی که امروز در ایران است به فرموده امام راحل نه فقه سنتی و نه فقه پویای محض است، بلکه فقه جواهری است و باید بدانیم مشکلات حقوقی ناشی از عملکرد ما و جای تأسف است که با این مبانی قوی 300 هزار زندانی داریم.

عارفی با بیان اینکه بیش از 100 هزار ماده قانونی داریم و تورم قوانین شایسته نیست، گفت: بسیاری از مجرمان بعد از ارتکاب جرم پشیمان هستند، زیرا از عواقب و آثار آن غافل بودند، عدم آگاهی مردم از بایدها و نبایدها مشکل‌زا است.

وی افزود: حقوق در کشور سوئیس درس پایه تمام رشته‌ها است، اما در کشور ما یک مدیر کارآمد دو واحد حقوق را پاس نکرده و از طرفی برای کارشناسان حقوق ارزشی قائل نیست و خود را صاحب‌نظر می‌داند.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان با بیان اینکه توازن بین درآمد و هزینه‌ها برقرار نیست، ابراز داشت: افزایش قیمت‌ها متناسب با حقوق‌ها نیست، وقتی نصف میزان تورم حقوق افزایش یابد، فرد در برآوردن خواسته‌های خانواده‌اش سقوط می‌کند و دست به هرکاری می‌زند.

عارفی خاطرنشان کرد: در مورد انعقاد قراردادها باید نقش نمایندگان حقوقی را در دستگاه‌ها پررنگ‌تر کنیم و مدیران نباید بدون پاراف مشاوران حقوقی، نامه‌ای را برای معامله امضاء کنند.

انتهای پیام/80028/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول