اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 118 درصدی قیمت چغندرقند در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش 118 درصدی قیمت چغندرقند در سال آینده در این استان خبر داد.

افزایش 118 درصدی قیمت چغندرقند در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سهراب ابراهیمی ظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان، اظهار داشت: در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود 20 هزار و 300 تن چغندر قند با متوسط عیار قند 18 از سطح مزارع چغندرقند این استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه چغندر قند در سال آینده از نظر درآمد مقرون به صرفه است، عنوان کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به توسعه سطح زیر کشت چغندر قند اقدام کنند.

ابراهیمی قیمت پایه چغندر قند در سال آینده را از قرار هر کیلوگرم یک هزار و 350 ریال اعلام کرد و گفت: احتمال می‌دهیم با پاداش‌های منظور شده از طرف کارخانه قند استان قیمت نهایی هر کیلوگرم چغندر قند به یک هزار و 600 ریال برسد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‎شود سطح زیر کشت چغندر قند در سال آینده به 2 هزار هکتار برسد.

وی با اشاره به اهمیت اقتصادی چغندرقند، گفت: یکی از مهم‌ترین ابعاد اقتصادی چغندرقند، مساله اشتغال‌زایی این محصول است، این مساله مدت زمانی است که توجه صاحب‌نظران و سیاست‌گزاران را به خود معطوف داشته است.

ابراهیمی در ادامه همچنین با اشاره به تاثیر کود دامی در زراعت چغندرقند، افزود: افزایش جمعیت، محدودیت زمین‌های قابل کشت، استفاده بی رویه از خاک، عدم رعایت تناوب صحیح مصرف سموم و کود شیمیایی و عدم آگاهی‌های علمی و تکنولوژی یکی از مهم‌ترین عواملی است که سبب شده هرگز از ظرفیت‌های کشاورزی به نحو مطلوب استفاده نشود.

این مسئول اضافه کرد: بدین منظور به‌سازی ساختمان خاک، حفظ خصوصیات فیزیکی آن، فعال‌سازی میکروارگانیسم‌ها و افزایش عملکرد محصول از مهم‌ترین اصول زراعی به شمار رفته و اصل انکارناپذیر است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: برهمین اساس با توجه به تأثیر کود دامی در افزایش عملکرد گیاه به ویژه گیاهان غده‌ای نظیر چغندرقند و به‌سازی ساختمان خاک در دراز مدت استفاده از آن برای حفظ منابع تولید ضروری است.

انتهای پیام/68001/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول