اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهواز:

افزایش 100 درصدی قیمت‌ها فشار را بر جامعه زیاد کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت‌ موادغذایی و برخی کالاهای اساسی تا 100 درصد افزایش یافته و موجب فشار و تحمیل مشکلات بر مردم شده است.

افزایش 100 درصدی قیمت‌ها فشار را بر جامعه زیاد کرده است

سیدشکرخدا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها در مدت کمتر از یک ماه اتفاق افتاده است و در این مدت بسیاری از مردم با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

این عضو مجمع اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پس از گذشت بیش از سه ماه هنوز نتوانسته‌ایم مشکلات ایجاد شده در زمینه کنترل بازار و تاثیر تحریم و مشکلات داخلی تولید را برطرف کنیم و هیچ نقطه امیدی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به تاثیرات این افزایش قیمت‌ها بر بازار تاکید کرد: افزایش قیمت‌ها باعث شده تورم انتظاری در جامعه افزایش یابد و به این دلیل فشار بر مردم و جامعه به ویژه اقشار آسیب‌پذیر تشدید شده است.

موسوی افزود: افزایش قیمت‌ها در بازار وضعیت را بسیار ملتهب کرده است و خرید و فروش در بازار بسیار محدود انجام می‌شود.

نماینده مردم اهواز در ادامه به انتقاد از اقدامات دولت در سامان بخشیدن به اوضاع بازار پرداخت و افزود: در بازار ارز هم با اتخاذ تدابیری مانند تشکیل ستاد مبادلات ارزی، تنها از افزایش افسار گسیخته نرخ ارز جلوگیری شده اما از بازگشت ارز به قیمت قبل از این بحران خبری نیست.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی ارز با قیمت دو برابر آنچه باید باشد به فروش می‌رسد و ارزش پول رایج ایران به نصف آنچه باید باشد رسیده است.

موسوی خاطر نشان کرد: رفع مشکلات اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی جامع است و باید در اسرع وقت برای رفع مشکلات در این حوزه اقداماتی را در دستور کار قرار داد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خاطر نشان کرد: معلوم نیست که ثابت ماندن قیمت ارز در مدت چند هفته گذشته، ناشی از اقدامات و برنامه‌های دولت باشد و در این خصوص، اصلا نمی‌توان اظهار نظر کرد.

وی افزود: باید تلاش کرد تا در عرصه مسائل اقتصادی به صورت کاملا کارشناسی شده و اصولی اقدام کرد و از اقدامات و تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای و فوری خودداری کرد.

منتخب اهواز در مجلس نهم تاکید کرد: فشارها و برنامه‌های مجلس و افزایش بانک‌های عامل نیز از عوامل تاثیرگذار در ثبات فعلی قیمت‌ها است و مسئولان باید تلاش کنند تا ارزش پول ملی به حد سابق بازگردد و بهای ارز کاهش یابد.

موسوی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی گرانی افسار گسیخته فشار زیادی به مردم وارد کرده است و باید کوشید تا در اسرع وقت با کاهش تورم در جامعه گامی موثر در این زمینه برداریم.

انتهای پیام/72006/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول