اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه:

ارومیه سمبل اتحاد ملت ایران است

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: مردم ارومیه به معنای واقعی کلمه سمبل اتحاد ملت ایران هستند چرا که پیروان ادیان مختلف کنار هم زندگی خوبی دارند.

ارومیه سمبل اتحاد ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد شریف‌نژاد ظهر امروز در آئین گرامیداشت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) که در سالن اجتماعات کاتولیک‌های ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی به ویژه ارومیه را به لحاظ وجود پیروان ادیان و اقوام مختلف می‌توان رنگین‌کمان اقوام و ادیان مختلف نامید.

وی فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی را به هموطنان آشوری و ارمنی ساکن استان تبریک گفت و بیان داشت: پیروان ادیان مختلف سال‌های زیادی در این استان در کنار مسلمانان زندگی و لحظه‌های خوبی داشته‌اند به طوری که به جرأت می‌توان ادعا کرد این همزیستی مسالمت‌آمیز به عنوان یک سمبل و یک الگو از وحدت ملی ایرانیان مطرح است.

اسقف کلیسای آشوری، کلدان کاتولیک ارومیه نیز در ادامه این مراسم عدالت و قانون‌مداری را از هدایای بزرگ حکومت اسلامی نسبت به ادیان و اقوام مختلف دانست و خاطر نشان کرد: ملت و حکومت ایران با در پیش گرفتن روشی عقلانی، قانونی و انسانی هر بهانه‌ای را از دشمنان این کشور سلب کرده‌اند.

اسقف توماس میرم خاطر نشان کرد: باید بیشتر از گذشته برای تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی میان اقوام و ادیان مختلف کشور تلاش شود زیرا عدالت، قانون‌مداری و امنیت اجتماعی از نیازهای اصلی هر جامعه محسوب می‌شود.

وی با اظهار خرسندی از این موضوع که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه نیازهای مادی و معنوی اقلیت‌های دینی تامین می‌شود، خاطر نشان کرد: به همین دلیل از مسئولان ملی و استانی باید قدردانی صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم به دنبال ابلاغ پیام تبریک استاندار به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح و سال نو میلادی اضافه کرد: این جشن به همه مردم استان با هر دین و مذهبی متعلق است، زیرا پیام دوستی، برابری و برادری را برای همه ما به دنبال دارد.

وی این جشن بزرگ را نویدبخش و پیام‌آور انسان‌دوستی، وحدت و همدلی دانست و اذعان داشت: پیروان ادیان مختلف زندگی خوبی در استان ما داشته و به طور صمیمانه در کنار اقشار مختلف جامعه زندگی می‌کنند بنابراین باید وجود صمیمیت و همدلی تا این اندازه را غنیمت بدانیم.

در آیین بزرگداشت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) که همه ساله در ارومیه برگزار می‌شود، جمعی از مسئولان فرهنگی، سیاسی و روحانیان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/61002/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول