اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

نصب و عزل‌ها نباید در اتحاد ملی شکاف ایجاد کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعتماد و اتحاد دو اصل ایستادگی در برابر استکبار است و مسائلی چون نصب و عزل‌ها نباید در دل اتحاد ملی شکاف ایجاد کند.

نصب و عزل‌ها نباید در اتحاد ملی شکاف ایجاد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرهاد دانشجو ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس سراسری رؤسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی صحنه به نمایش گذاشتن هنرمندی نخبگان کشور است.

وی افزود: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان باید در مسیر توسعه، ارتباط دانشگاه با صنعت و جذب نخبگان، دانشگاه آزاد اسلامی را یاری کند.

دانشجو با بیان اینکه هدفمندی علم باید بر مبنای ایمان و مسیر انسان‌سازی باشد خاطر نشان کرد: دین و دینداری اجباری نیست، تدین قلبی و مختارانه بوده و با اکراه به هیچ مقامی نمی‌رسیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: هدایت و ذلالت دو راه است که سرنوشت آدمی را منتهی به حق و باطل می‌کند و در این مسیر تمسک به ریسمان الهی حافظ اهل ایمان است.

وی با اشاره به شرایط تحریم و واکنش ایران اسلامی در مقابل تحریم‌کنندگان گفت: به واسطه تحریم تهدید کردند و منتهای این تحریم را به گونه‌ای طاقت‌فرسا و سخت توصیف کردند تا ما را هم سو و متمایل به راه ذلالت شیطان کنند؛ اما استقامت و پایداری ایرانی تصویر دیگری از این تحریم‌ها را بازگو می‌کند.

دانشجو یادآور شد: قدرت‌های زر و زور در زندان‌های عراق و افغانستان مسلمانان را با شکنجه‌های فجیع و کشتاری که شعار حقوق بشر را زیر سؤال می‌برد حیات را که حق طبیعی انسان‌هاست از آنان می‌گیرد؛ این در حالی است که همین استکبار گروه‌های بیرون از دایره خود را تروریسم می‌نامند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: شعار می‌دهند نه غزه و نه لبنان در حالیکه حضور همه جانبه آنها در غزه و لبنان نشان از فتنه‌گری و دو رویی نظام سلطه دارد.

وی صحنه امروز دنیای مسلمان در برابر استکبار را عاشورایی دوباره توصیف کرد و گفت: در کربلای امروز حتی اگر لازم ببینم آب را و حتی دست‌هایمان را هم قطع می‌کنند تا اسلام و مسلمان به تعالی نرسند.

دانشجو تأکید کرد: دشمنان نظام و اسلام امروز به انتهای خط رسیده‌اند و این نوید پیروزی را می‌توان به صراحت به جهان اسلام داد؛ استقامت و مقاومت ایران کمر دشمنان اسلام و نظام را خم کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آمریکا در تمام کشورهای مسلمان شکست خورده و به دنبال بهانه‌ای برای ترک میدان است اظهار داشت: بدهی 16 هزار تریلیونی آمریکا، بحران اقتصادی اروپا و درماندگی اسرائیل در برابر جهان اسلام مبین این شکست آنان است.

وی با تأکید بر اینکه در مسیر استقامت و پایداری نباید لحظه‌ای غافل شد گفت: به هوش باشیم که با کوچکترین درنگ دشمن در خیمه‌های فتنه کمین کرده تا نه تنها ایران بلکه جهان اسلام را تضعیف کند و براندازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در پیچ تاریخی دشمن را گم نکنیم و نباید از نظام ولایت فاصله بگیریم چرا که پیروزی متعلق به گروه خاصی نیست بلکه تمام ملت غیور ایران و جهان اسلام از پیروزی در برابر دشمن سهم دارند.

وی با ابراز خرسندی از حضور پرشور مردم ایران اسلامی در صحنه انتخابات گفت: دشمن با حضور پرشور مردم ایران در صحنه انتخابات درمانده و زبون شده و اعترافات امروز آنها خود نشانگر این درماندگی است، آنان ایران اتمی را به رسمیت نمی‌شناسند اما به شدت در برابر این مسئله موضع گرفته و می‌ترسند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه قدرت‌های زر و زور جهان با عمل، فکر و اعتقاد اسلامی دشمنی دارند اذعان کرد: ایران اسلامی با ظرفیت‌های عظیم علمی، فرهنگی، اعتقادی، در شرایطی است که دشمنان نظام آنان را به سخره گرفته و از روی درماندگی حجاب را امری متحجرانه تبلیغ می‌کند.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا جایزه نوبل صلح را می‌گیرد در حالیکه تمام جنگ‌ها و مناقشات در جهان ریشه در کاخ سفید دارد و این جایزه از دید ما مسئله‌ای مضحک بیش نیست.

دانشجو یادآور شد: عالمان و فرهیختگان و جامعه نخبه کشور با تکیه بر سلاح قلم و تفکر در انتخابات فضای عمومی جامعه را آرام و به دور از اغتشاش نگه می‌دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دعوت به اتحاد را از رسالت‌های عظیم دانشگاهیان و فرهیختگان دانست و اظهار داشت: مسیر اعتلای دانشگاه غیرقابل برگشت بوده و فقط باید در مسیر اوج‌گیری حرکت کند؛ دانشگاه آزاد اسلامی باید هویت اسلامی، مرجعیت علم و سرآمد علوم اسلامی باشد.

دانشجو موضع دانشگاه آزاد را در انتخابات ریاست جمهوری موضعی طرفدار جذب حداکثری و مشارکت مردمی دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پشتیبان هیچ کاندیدایی قرار نمی‌گیرد و فقط در مسیر انتخابات به تبیین، ترویج و تعریف شاخصه‌های کاندیدای اصلح و انتخاباتی سالم می‌پردازد.

وی تصریح کرد: تشکل‌های دانشگاه آزاد باید در عرصه انتخابات فعالیت کنند اما هیچ یک از امکانات دانشگاه نباید در اختیار تبلیغات کاندیداها استفاده شود.

دانشجو با اشاره به محاصره‌های اقتصادی و شرایط حساس کشور دو اصل اعتماد و اتحاد را عامل توسعه کشور دانست و تأکید کرد: نفع و ارز‌ها نباید سبب اختلافات شده و با کمرنگ شدن این دو اصل در اتحاد ملی شکاف ایجاد شود.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول