اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین بار

همایش توسعه فیروزکوه برگزار می‏شود

خبرگزاری فارس: دومین همایش بررسی راهکارهای توسعه شهرستان فیروزکوه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار می‏شود.

همایش توسعه فیروزکوه برگزار می‏شود

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: دومین همایش بررسی راهکارهای توسعه شهرستان فیروزکوه در روز پنجشنبه، هفتم دی ماه امسال و با حضور ده‏ها اندیشمند و چهره دانشگاهی برتر از این شهرستان فیروزکوه برگزار می‏شود.

علی مهدی‏زاده‏اشرفی بیان کرد: در این همایش که با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، فرمانداری، اداره آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر فیروزکوه برگزار می‏شود، ده‏ها مقاله علمی در ارتباط با چگونگی توسعه بخش‏های گوناگون فرهنگی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و اندیشمندان به ارائه راهکارهای نوین خود خواهند پرداخت.

وی گفت: مقرر شده است تا رویکرد مقالات به موضوع همایش، مرتبط با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه افزود: این همایش که برای دومین مرتبه در سطح شهرستان فیروزکوه برگزاری می‏شود، به خوبی خواهد توانست ضمن معرفی موانع توسعه همه‏جانبه و پایدار، راهکارهای عملی را نیز در این باره ارائه کند.

مهدی‏زاده‏اشرفی تاکید کرد: دبیرخانه همایش پس از اتمام آن همچنان فعال خواهد بود و پیگیر موارد مطروحه تا اجرای نهایی است. دانشگاه می‏تواند کلید توسعه شهرستان فیروزکوه باشد؛ زیرا شکل‏گیری نظریات و ارائه راهکارها در این کانون وجود دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه افزود: اجرا نشدن راهکارها توسط بخش‏های غیردانشگاهی و بی‏توجهی از حلقه‏های علمی همواره آفت بزرگ جامعه ماست و باید رویکرد کشور به سمت دانشگاه‏محوری و پژوهش‏محوری باشد تا اعتلای واقعی و توسعه حقیقی و پایدار شکل گیرد.

مهدی‏زاده‏اشرفی ادامه داد: این همان راهکاری است که مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی برابر تهاجم دشمن فرمایش کرده‏اند؛ یعنی اتکای به درون و خوداتکایی که بدون توجه به مقوله پژوهش و پژوهشگر امکان‏پذیر نیست.

انتهای پیام/25682/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول