اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در کارخانه فراساحل صدرای بوشهر

دومین جکت فاز 13 پارس جنوبی بارگیری شد/ نصب تا یکماه آینده

خبرگزاری فارس: مدیر ساخت فاز 13 پارس جنوبی گفت: دومین جکت فاز 13 پارس جنوبی بنام C 13 امروز در شرکت صدرای بوشهر بارگیری و نهایتا تا یکماه آینده در 110 کیلومتری عسلویه در خلیج فارس نصب خواهد شد.

دومین جکت فاز 13 پارس جنوبی بارگیری شد/ نصب تا یکماه آینده

محمد آهوچهر صبح امروز در حاشیه مهاربندی جکت 13 C فاز 13 پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه فاز 13 پارس جنوبی شامل چهار فاز مجزا از جمله 13 a b c و d  است که دو سکو و جکت آن اصلی و دو سکوی دیگر کمکی است.

وی افزود: شهریور ماه امسال جکت 13 a در 110 کیلومتری عسلویه نصب کردیم و جکت  13 c امروز مهاربندی و بارگیری شده و نهایتا تا یکماه آینده نصب و حفاری آن انجام خواهد شد.

مدیر ساخت فاز 13 پارس جنوبی تصریح کرد: وزن این جکت یک‌هزار و 850 تن، دهانه جلوی جکت 16 در 22 متر و دهانه عقب نیز 30 در 35 متر و ارتفاع آن نیز 72 متر است.

آهوچهر با بیان اینکه ساخت جکت مذکور در مدت پنج ماه انجام شده است، گفت: طراحی، ساخت، خرید و مهندسی این جکت توسط متخصصان ایرانی و در شرایط تحریم انجام شده است.

وی بیان کرد: پیش از این برای بارگیری جکت‌ها از شرکت‌های خارجی کمک می‌گرفتیم و اکنون شرکت‌های داخلی کار حمل و بارگیری و نصب را انجام می‌دهند.

مدیر ساخت فاز 13 پارس جنوبی اظهار داشت: سه جکت باقی مانده فاز 13 تا پایان امسال کار ساخت آن‌ها تمام و برای نصب به 110 کیلومتری عسلویه ارسال می‌شود.

آهوچهر گفت: این جکت‌ها به‌عنوان پایه‌های سکوها و عرشه‌های نفتی عمل می‌کنند و کاری حساس بر عهده این جکت‌ها خواهد بود.

وی در ادامه گفت: جکت فعلی پس از هفت روز مهاربندی، بارگیری شده و پس از دو روز در مسیر خواهد بود تا به 110 کیلومتری ساحل عسلویه برسد، یک روز کار بارگیری و نصب اولیه انجام و نهایتا یکماه هم کار شمع‌کوبی دارد.

آهوچهر اضافه کرد: 250 تا 300 نفر برای ساخت هر جکت مشغول کار بوده و 95 درصد نیروها نیز بومی استان بوشهر هستند.

مدیرساخت فاز 13 پارس جنوبی افزود: در کارخانه فراساحل صدرا، دو تاپ سایت فاز 17 و 18 پارس جنوبی و چهار بریج، چهار فلر، چهار سکو و چهار جکت فاز 13 و چهار جکت و تاپ سایت فاز 22 و 24 را در دست ساخت داریم.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول