اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

28 درصد ذخایر هلیوم جهان در پارس جنوبی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس گفت: 28 درصد ذخایر هلیوم جهان در پارس جنوبی است.

28 درصد ذخایر هلیوم جهان در پارس جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت: بر اساس آمار موجود میدان مشترک گازی پارس جنوبی هشت درصد ذخایر گازی جهان را داراست.

وی افزود: هم‌اینک بیش از 68 میلیارد دلار پروژه در پارس جنوبی تعریف شده و در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس اضافه کرد: ذخایر پارس جنوبی شامل 2/14 هزار میلیارد مترمکعب گاز، 19 میلیارد بشکه میعانات گازی و 28 درصد هلیوم جهان است.

سوری ادامه داد: امروز نزدیک به 86 هزار نفر به صورت مستقیم در این منطقه مشغول به کار هستند که این رقم غیر از صنایع وابسته در بندرعباس و خرمشهر است.

وی عمده‌ترین مشکل کشور در شرایط کنونی را خود تحریمی خواند و خاطرنشان کرد: تا زمانی که برای انجام کارها در کشور برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی نداشته باشیم یا یک سند راهبردی که تکالیف و الزامات در آن مشخص شده باشد، نمی‌توانیم در اجرای کار موفق باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: یکی دیگر از نیازهای امروز صنعت نفت که سبب ارتقای این صنعت می‌شود تدوین نظامی برای ارزیابی فعالیت‌های اجرایی پیمانکاران، کارفرمایان و سازندگان است.

سوری افزود: اگر می‌خواهیم شاهد ارتقای صنعت نفت باشیم باید نظام ارزیابی را تدوین کنیم که براساس آن کار پیمانکار و کارفرما پس از انجام پروژه به دقت بررسی شود.

وی ادامه داد: تدوین نظامی برای تشویق و تنبیه نیز باعث می‌شود تا پیمانکار، کارفرما و سازنده در اجرای پروژه‌ها عملکرد بهتری داشته باشند.

سوری به یکی از مشکلات اجرایی و تصمیم‌گیری در حوزه پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: وقتی در پنج ماه ناچاریم به بیش از دو هزار و 500 سئوال پاسخ بدهیم، امکان سرعت دادن به کارها با تصمیم‌گیری مطلوب کمتر می‌شود.

وی با بیان این که امروز برخی از نیازهای شرکت نفت و گاز پارس مانند ساخت یک آلیاژ ویژه و سیستم‌های DCS از سوی سازندگان داخلی در کشور تامین می‌شود، اذعان داشت: در برخی از فازهای پارس جنوبی نزدیک به 300 پمپ مورد نیاز است که برای تامین این نیاز با یک شرکت داخلی توانمند قرارداد بسته‌ایم.

سوری یادآور شد: اگر چه در جای جای صنعت نفت موفقیت‌ها و خودکفایی‌هایی حاصل شده است ولی با توجه به اینکه به صورت جزیره‌ای و پراکنده بوده است تأثیری در ارتقای توان کشور ندارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در اقتصاد کشور یک جهش اساسی ایجاد کنیم باید این موفقیت‌های جزیره‌ای را یکپارچه و از آنها به شکل مطلوب استفاده کنیم.

انتهای پیام/2451/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول