اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرسی فنی شرکت پایانه‌های نفتی ایران خبر داد

بازرسی از مخزن 400 هزار بشکه‌ای فازهای 15 و 16 پارس‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: بازرسی از کف مخزن 400 هزار بشکه‌ای فازهای 15 و 16 پارس‌جنوبی به منظور بررسی میزان خوردگی ظرف مدت 10 روز به اتمام می‌رسد.

بازرسی از مخزن 400 هزار بشکه‌ای فازهای 15 و 16 پارس‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، سید مصطفی مهدوی با اعلام این مطلب افزود: در حالی که پیمانکاران خارجی برای بازرسی هر مخزن حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه و 17 روز زمان را  تعیین کردند، کارشناسان و نیروهای متخصص شرکت پایانه‌های نفتی ایران، با یک سوم هزینه و دو سوم زمان اعلام شده از سوی تیم‌های خارجی این کار را انجام می‌دهند که این امر فقط با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در واحد بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت پایانه‌های نفتی ایران میسر است.

وی تصریح کرد: علاوه بر دستگاه مورد نیاز در این پروژه، نقش نیروهای انسانی بسیار اهمیت دارد زیرا کار کاملا تخصصی است و پس از برداشت داده‌ها توسط دستگاه MFL تحلیل نتایج و گزارش دهی بسیار مهم است، به نحوی که نیروی انسانی صرفا به عنوان اپراتور عمل نمی‌کند و کارشناسان متخصص نسبت به آنالیز داده‌ها اقدام  می‌کنند.

مهدوی یادآور شد: با توجه به سابقه همکاران ما در مخازن خارگ و نکا، نتایج به دست آمده صد در صد قابل اعتماد است به نحوی که پس از نمونه‌سنجی صحت دقت این دستگاه و تجزیه و تحلیل‌های انجام شده توسط همکاران تایید شده است.

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات تاکید کرد: تاکنون تعداد 10 مخزن در خارگ و سه مخزن نکا با روش MFL بازرسی شده است.

مهدوی توضیح داد: در روش MFL تمام نقاط مخزن به صورت کامل بررسی و کاهش ضخامت در تمام نقاط  اندازه‌گیری می‌شود.

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تایید توانایی تیم بازرسی شرکت پایانه‌های نفتی ایران خاطرنشان کرد: چنین خدماتی توسط  شرکت پایانه‌های نفتی ایران به دیگر شرکت‌های نفتی به راحتی قابل ارائه است.

برپایه این گزارش روش بازرسی  MFL (نشتی شار مغناطیسی) روشی است که در آن ضخامت سنجی فلز با ایجاد یک میدان مغناطیسی انجام می‌شود در این روش دستگاه با تشخیص نشتی میدان مغناطیسی محل‌های خوردگی را شناسایی می‌کند.

انتهای پیام/66006/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول