اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تولید ملی محقق شد

طراحی و ساخت قالب دیافراگم پمپ‌های پنوماتیکی اسید در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست واحد تراشکاری کارگاه مکانیک پالایشگاه سوم از طراحی و ساخت قالب برای دیافراگم پمپ‌های پنوماتیکی اسید در پالایشگاه سوم پارس جنوبی خبر داد.

طراحی و ساخت قالب دیافراگم پمپ‌های پنوماتیکی اسید در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سعید زاهدی صبح امروز در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ و نوآوری‌ واحد تعمیرات فازهای چهار و پنج پارس جنوبی اظهار داشت: تولید بیش از 44 درصد گاز کشور نشان‌دهنده جایگاه مجتمع گازی در صنعت نفت و گاز است و تلاش برای افزایش کیفیت تولیدات در این مجموعه امری ارزشمند است.

وی افزود: در سال تولید ملی با استفاده از توان متخصصان داخلی به نتایج خوبی رسیده‌ایم که امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

سرپرست واحد تراشکاری کارگاه مکانیک پالایشگاه سوم با اشاره به لزوم راه‌اندازی این نمایشگاه خاطرنشان کرد: حجم کارهای ابداعی واحد تراشکاری کارگاه مکانیک پالایشگاه سوم با توجه به تجهیزات موجود همگام با انتظارات و نیاز پالایشگاه است و در مرحله ساخت و تعمیر، پالایشگاه سوم را به مرز خودکفایی نزدیک کرده است.

زاهدی از طراحی و ساخت دستگاه سنگ‌زنی باکیفیت سطح بالا در پالایشگاه سوم پارس جنوبی خبر داد و گفت: از قابلیت‌های این دستگاه در مقایسه با نمونه‌های مشابه می‌توان به کاهش هزینه‌ ساخت قطعات، قابل حمل بودن، نصب بر روی انواع دستگاه‌های تراش، سنگ‌زنی داخل و خارج قطعات با طول‌های بلند اشاره کرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از ابداعات و ابتکارات بی‌نظیر این مجموعه، طراحی و ساخت قالب برای ساخت دیافراگم پمپ‌های پنوماتیکی اسید است که از مزایای آن می‌توان به صرفه‌جویی در وقت و هزینه اشاره کرد.

زاهدی با اشاره به لزوم طراحی و ساخت انواع ابزارها تصریح کرد: در کارگاه تراشکاری، طراحی و ساخت انواع ابزارها به منظور کاهش زمان تعمیرات، روند سریع و قابل توجهی را در پیش‌رو قرارداده؛ در حدی که از دیگر دستاوردهای این مجموعه می‌توان به تغییر مکانیزم پیچ و چرخ‌های حلزونی، ساخت ابزاری مخصوص برای خارج کردن اسلیو از درون مکانیکال سیل، طراحی و ساخت ابزاری به منظور خارج‌ کردن سیت ولوها اشاره کرد.

وی با اشاره به عملکرد دفتر فنی اظهار داشت: واحد دفتر فنی نیز به عنوان یک واحد خلاق با بهره‌گیری از جدیدترین نرم‌افزارهای طراحی و مهندسی معکوس در راستای ارتقای دانش فنی پرسنل پیمان‌کاری این مجموعه سهم به‌سزایی داشته است.

سرپرست واحد تراشکاری کارگاه مکانیک پالایشگاه سوم اذعان داشت: با توجه به عملکرد مجموعه‌ کارگاه مکانیک پالایشگاه سوم اعم از نیروهای رسمی و پیمانکار، امید است این کارگاه در کاهش زمان تعمیرات اساسی نقش به سزایی ایفا کند.

انتهای پیام/2451/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول