اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

دستگاه‌های دولتی واحدهای تولیدی گیلان را حمایت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خواستار حمایت بیشتر دستگاه‌های دولتی از واحدهای تولیدی در ماه‌های پایانی سال در استان شد.

دستگاه‌های دولتی واحدهای تولیدی گیلان را حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری پیش از ظهر امروز در بازدید دوره‌ای اصحاب رسانه از واحدهای تولیدی و در حال توسعه استان در شهر صنعتی این شهر اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی با واحدهای تولیدی گیلان همکاری می‌کنند اما در بعضی از صنایع با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم دستگاه‌های دولتی مساعدت بیشتری به واحدهای تولیدی در گیلان داشته باشند و قطع برق و سوخت آنها در ماه‌های پایانی سال مناسب نیست.

منتظری به شرایط دشوار واحدهای تولیدی در مقابله با اعمال تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: بیشتر واحدهای تولیدی با کمبود نقدینگی مواجه هستند اما به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هدف از بازدید اصحاب رسانه از واحدهای تولیدی را آشنایی با مباحث تولید و مشکلات صنایع استان عنوان کرد.

*تولید سرنگ آماده تزریق در گیلان

مدیرعامل «شرکت داروسازی کاسپین تامین» نیز در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی خط تولید سرنگ آماده تزریق تا پایان سال جاری در این شرکت خبر داد و گفت: شرکت مذکور تولیدکننده داروهای استریل است.

ابوالفضل ساغری‌چی با بیان اینکه «شرکت داروسازی کاسپین تامین» بزرگ‌ترین تولید کننده آمپول در کشور است، تصریح کرد: 85 پروانه دارویی تاکنون برای شرکت مذکور صادر شده است ضمن اینکه 14 دارو به صورت انحصاری در «شرکت داروسازی کاسپین تامین» تولید می‌شود.

وی 65 درصد تولیدات شرکت مذکور را دارای کاربرد بیمارستانی عنوان کرد و افزود: تولید سرنگ آماده تزریق در دستور کار قرار دارد و تجهیزات مورد نیاز وارد کشور شده است.

ساغری‌چی با اشاره به خرید مواد اولیه دارو به صورت پیش‌خرید، بیان کرد: منابع بزرگی از نقدینگی باید به منظور خرید مواد اولیه دارو اختصاص داده شود.

مدیرعامل «شرکت داروسازی کاسپین تامین» مشتریان عمده این شرکت را بیمارستان‌های دولتی معرفی کرد و یادآور شد: اخذ مطالبات از بیمارستان‌ها بسیار مشکل است و در بعضی از مواقع دو سال زمان می‌برد.

وی کمبود نقدینگی را از مشکلات اجرای طرح توسعه شرکت مذکور برشمرد و اذعان کرد: تولید انواع محصولات تزریقی پروژه بعدی است که به طور اختصاصی برای بیمارستان‌ها تولید می‌شود.

ساغری‌چی با بیان اینکه 350 نفر اکنون در «شرکت داروسازی کاسپین تامین» فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: تعداد 100 نفر با راه‌اندازی طرح تولید سرنگ آماده تزریق مشغول به‌کار می‌شوند.

*دریافت روزانه 100 تن شیر توسط شرکت پاستوریزه پگاه گیلان

شرکت پاستوریزه پگاه گیلان یکی دیگر از واحدهای تولیدی گیلان است که خبرنگاران از آن بازدید کردند.

شرکت مذکور روزانه 100 تن شیر دریافت می‌کند و پس از استریل، فرآورده‌های شیر پاستوریزه، ماست، دوغ، پنیر و ... را طبق استاندارد تولید می‌کند.

تولید نوشیدنی با منشا گیاهی از دیگر تولیدات شرکت مذکور است.

*ایران توان ساخت تجهیزات تولید آهن را دارد

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد آناهیتا گیلان نیز در بازدید دوره‌ای اصحاب رسانه از واحدهای تولیدی استان، گفت: ساخت شرکت مذکور از سال 90 آغاز شده و اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سعید سلیمی برآورد اولیه ساخت کارخانه فولاد را 25 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: افزایش نرخ ارز و قیمت‌ها در بازار نرخ تمام شده ساخت کارخانه را نامشخص کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت مذکور میلگرد از 8 تا 32 میلی‌متر را تولید می‌کند، تصریح کرد: 70 درصد مواد اولیه مورد نیاز کارخانه را می‌توان در داخل استان تهیه کرد.

سلیمی تولید سالانه میلگرد شرکت فولاد آناهیتا گیلان را 320 هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: 50 درصد ماشین‌آلات مورد نیاز در داخل کشور ساخته می‌شود و ایران توان ساخت تجهیزات تولید آهن را دارد.

انتهای پیام/84001/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول