اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات مدارک را به بانک‌ها تحویل دهند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی خواست برای استفاده بهتر از منابع تخصیص‌یافته، اسناد و مدارک مورد نیاز را به موقع به بانک‌های عامل تحویل دهند.

واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات مدارک را به بانک‌ها تحویل دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن صالحی‌نیا ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به تصویب سه هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این استان نخستین استانی بوده که این حجم از تسهیلات را به ستاد تسهیل کشور پیشنهاد داده است.

وی آذربایجان‌شرقی را از نظر شاخص‌های صنعتی استانی پیشرو توصیف کرد و افزود: استان از ظرفیت ستاد تسهیل به خوبی استفاده کرده و برای نتیجه‌بخش بودن آن باید زمینه اجرای مصوبات این ستاد فراهم شود.

قائم‌مقام ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی از قبیل تامین مواد اولیه، کمبود نقدینگی و افزایش قیمت نهاده‌ها، اظهار کرد: در بودجه سال جاری پیش‌بینی‌های مناسبی از نظر منابع مالی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی صورت گرفته که استفاده بهتر از آنها نیازمند همکاری بیشتر این واحدهاست.

صالحی‌نیا از مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی خواست برای استفاده بهتر از منابع تخصیص‌یافته، اسناد و مدارک مورد نیاز را به موقع به بانک‌های عامل تحویل دهند.

محمدجعفر عظمایی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه از اجرایی شدن کامل 52 درصد از 482 مصوبه ستاد تسهیل استان خبر داد.

در جلسه ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان، 70 مورد از مصوبات کارگروه تخصصی این ستاد در خصوص حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی به تصویب رسید.

همچنین پرونده چهار واحد صنعتی استان در این جلسه بررسی و تمهیدات لازم برای حل مشکلات آنها از جمله بدهی مالیاتی، نبود سرمایه در گردش، اقساط معوقه بانکی و تامین مواد اولیه مورد تصویب قرار گرفت.

ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی کشور به منظور رفع مشکلات سد راه تولید در جلسه مورخ 5/2/1389 هیئت دولت و بنا به پیشنهاد رئیس جمهور به استناد اصل 127 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

تصمیمات این ستاد به منظور حل سریع‌تر مشکلات اجرایی واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و شهرک‌های صنعتی پس از تصویب وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور برای دستگاه‌های ذی‌ربط لازم‌الاجرا است.

انتهای پیام/60001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول