اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

تزریق نقدینگی راه برون‌رفت از مشکلات واحدهای تولیدی است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج تزریق نقدینگی را یکی از راه‌های مؤثر برون‌رفت از مشکلات واحدهای تولیدی کردستان دانست.

تزریق نقدینگی راه برون‌رفت از مشکلات واحدهای تولیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرحیم نیازی ظهر امروز  در دیدار جمعی از فعالان واحدهای اقتصادی کردستان با مسئولان بانک رفاه استان اظهار کرد: عدم تثبیت پول ملی در شرایط فعلی بیشترین مشکل را برای بخش‌های تولیدی استان به وجود آورده است.

وی گفت: مسائل مالی واحدهای تولیدی نیاز به سرمایه و نقدینگی دارد که بانک‌ها با ارائه تسهیلات می‌توانند این مشکلات را برطرف کنند.

به گفته نیازی، افزایش حجم بیکاری در استان می‌طلبد منابع مالی بیشتری از طرف بانک‌ها در اختیار کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی استان قرار گیرد.

وی همچنین به صنعتی نبودن استان اشاره کرد و گفت: با توجه به قابلیت‌های بخش‌های کشاورزی، دامداری و وجود مرزهای فعال استان توجه به بخش واردات و صادرات مهم‌ترین راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و توسعه اقتصادی است که باید به آن توجه بیشتری شود.

نیازی همچنین با اشاره به متمرکز بودن 60 درصد از منابع مالی بانک‌ها در تهران، خواستار مشارکت واقعی بانک‌ها در پروژه‌هایی شد که توجیه اقتصادی دارند.

ضرورت تعامل بیشتر بانک‌ها و بخش خصوصی

سید عبدالرحمن علوی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق سنندج نیز در این نشست گفت: هنوز آنقدر امنیت در بخش صنعت فراهم نشده که تسهیلات یک میلیاردی از سوی بانک‌ها به آن ارائه شود.

وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر بانک‌ها و بخش خصوصی برای حل مشکلات و حتی اصلاح مواد قانونی برای تسهیل در امور اقتصادی شد.

صنعتگران برنامه مشخصی برای برگشت سرمایه به بانک ندارند

ایوب قادری، نماینده بانک رفاه استان در ادامه این نشست از نبود اعتماد بخش صنعت به سیستم بانکی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه صنعتگران برنامه مشخصی برای برگشت سرمایه به بانک ندارند.

وی گفت: بازاریان و صنعتگران اگر درست و برنامه‌ریزی شده با بانک‌ها تعامل کرده و از مشاوره مالی، حمایت، پشتیبانی و ارائه راه‌حل از سوی آنان بهره‌مند شوند مشکلی در پرداخت تسهیلات به وجود نمی‌آید.

قادری به عنوان نماینده بانک رفاه در استان سوالات مختلف بازرگانان را در مورد چگونگی و زمان ارائه تسهیلات، سقف تسهیلات، سود و بازپرداخت آن پاسخ  داد و بر حل مشکلات فعالان اقتصادی و تسهیل در ارائه وام‌های بانکی تأکید کرد.

انتهای پیام/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول