اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی:

گزیده شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی خراسان‌ رضوی در تابستان 91 منتشر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی گفت: گزیده شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خراسان‌رضوی در تابستان 91 منتشر شد.

گزیده شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی خراسان‌ رضوی در تابستان 91 منتشر شد

هادی ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: آمار و اطلاعات یکی از عوامل موثر و ضروری برای برنامه‌ریزی، ارزیابی عملکردها و تصمیم‌گیری در سطوح مختلف مدیریت بوده و استفاده از این ابزار اساسی و مطمئن مورد توجه و تاکید روزافزون سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان قرار گرفته است.

ذاکری افزود: دفتر آمار و اطلاعات معاونت برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی با مطالعه و شناخت نیازهای آماری و با توجه به جایگاه خاص آن در توسعه منطقه‌ای، توجه ویژه به فعالیت‌های آماری مبذول داشته و در این راستا، گزیده‌ای از شاخص‌ها و نماگرهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را براساس الگوی واحد که به طور هماهنگ در سطح کشور و از سوی مرکز آمار ایران ارائه شده و به صورت سه‌ ماهه منتشر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری درتیر 402.9 در مرداد414.3 و در شهریورماه 421.1محاسبه شده است که نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل به ترتیب در تیرماه 4.3 در مرداد‌ماه 2.8 و در شهریورماه 1.6 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: ارزش سهام و حق تقدم معامله شده در تالار بورس اوراق بهادار هم نسبت به فصل قبل از آن 10 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه در سال قبل 47 درصد کاهش یافته است.

ذاکری اذعان کرد: تعداد ولادت‌های ثبت شده 35 هزار و 156 رویداد و تعداد ازدواج‌ها و طلاق‌ ثبت شده به ترتیب 18 هزار و 571 مورد و 3 هزار و 926 رویداد بوده که نشان می‌دهد ازدواج نسبت به فصل قبل 7.1 درصدکاهش  و طلاق 13.8 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری اعلام شده توسط مرکز آمار ایران برابر 8.4 درصد است و همچنین نرخ مشارکت اقتصادی 41.7 درصد گزارش شده است.

مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی یادآور شد: میزان مصرف بنزین موتور در این فصل 428هزار و 784 مترمکعب گزارش شده که نسبت به فصل قبل 9 درصد و نسبت به فصل مشابه در سال قبل 7 درصد افزایش داشته است.

ذاکری اظهار کرد: میزان مصرف نفت گاز در این فصل 498 هزار و 464 مترمکعب بوده که نسبت به فصل قبل 12 درصد و نسبت به فصل مشابه در سال قبل 15درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تعداد مسافر جابه‌جا شده به وسیله حمل و نقل جاده‌ای و راه‌آهن به‌ترتیب 7 میلیون و 67 هزار و 3 میلیون و 144هزار نفر بوده که نسبت به فصل قبل به ترتیب 2 درصد افزایش و 5درصد کاهش داشته است.

مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: تعداد مسافر جابه‌جا شده در پروازهای داخلی و بین‌المللی به ترتیب یک میلیون و 741 هزار و727نفر و351 هزار و 317 نفر بوده که نسبت به فصل قبل به ترتیب 19 و یک درصد افزایش داشته است.

ذاکری خاطرنشان کرد: تعداد خانوارها مستمری بگیر زیرپوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به ترتیب 9 هزار و 753 خانوار و 289 هزار و 642 نفر هستند.

وی افزود: تعداد کتاب و اعضا در کتابخانه‌های عمومی  به ترتیب یک میلیون و 958هزار و 367جلد و 163هزار و163نفر است.

انتهای پیام/70003/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول