اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:

آمار جمعیت ایثارگری قزوین 1.7 درصد کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: آمار جمعیت ایثارگری استان نسبت به کل کشور بیش از 1.7 درصد است.

آمار جمعیت ایثارگری قزوین 1.7 درصد کشور است

نادر نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه مردم استان قزوین از دیرباز جزو خردمند‌ترین و دیندارترین مردم کشور بوده‌اند که با اراده‌ای قوی در مسیر افتخارآفرینی و عزت خود تلاش کرده‌اند، اظهار داشت: بنابر فرموده مقام معظم‌ رهبری همه کشور شهدای بزرگی تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند اما چهره شهدا، برجستگان و ایثارگران قزوین ممتاز است.

وی افزود: شهیدان بابایی، رجایی و سیدآزادگان مرحوم ابوترابی امروز سند‌های جاوید برای افتخار ایران اسلامی و به‌ ویژه خطه ولایت‌مدار و شهیدپرور قزوین هستند که باید در راستای اشاعه فرهنگ شهادت در این استان گام برداشت و تلاش کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به آمار شهدا هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد: بیش از 233 هزار نفر در ایام جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند که سه هزار نفر از آنان اهل استان قزوین بوده‌ و از این استان به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده‌اند.

نصیری ادامه داد: همچنین شش هزار و 500 نفر از جانبازان و شیردلان جنگ تحمیلی نیز از بین 560 هزار جانباز کشور از این استان هستند که این مهم نیز گوشه‌ای از سند حقانیت اهداف و آرمان‌های الهی است.

این مسئول عنوان کرد: از 430 هزار آزاده ایام دفاع مقدس هم 655 نفر از آن‌ها اهل خطه شهیدپرور قزوین بوده که لازم است در راستای قدردانی از حماسه‌آفرینی‌ها و مجاهدت‌های آنان گام برداشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: بنابر آمار نهاد بنیاد شهید بیش از 800 هزار نفر ایثارگر در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته‌اند که بیش از 10 هزار نفر از آنان از استان قزوین بوده‌اند.

نصیری تصریح کرد: آمار جامعه ایثارگری استان قزوین نسبت به سرانه سراسر کشور نیز بنابر سامانه آماری بنیاد شهید 1.7 درصد است که در مجموع نسبت به استان‌های دیگر جایگاه بالایی است.

انتهای پیام/77005/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول