اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل:

هر چقدر در حوزه تقویت فرهنگ بیمه سرمایه‌گذاری کنیم، متضرر نمی‌شویم

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: تقویت فرهنگ بیمه در به حداقل رساندن آسیب‌ها، تهدیدهای قهری و بلایای طبیعی مؤثر است و هر چقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، متضرر نمی‌شویم.

هر چقدر در حوزه تقویت فرهنگ بیمه سرمایه‌گذاری کنیم، متضرر نمی‌شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی عصر امروز در کارگروه تخصصی بیمه و بازسازی و بازتوانی در اردبیل اظهار داشت: اگر در سال‌های اخیر تأکید بیشتری بر توسعه بیمه کشاورزی، روستایی و شهرنشینی می‌شود به این دلیل است که با بهره‌گیری از این ابزار شایسته، می‌توانیم خسارات احتمالی حوادث مختلف را به حداقل رسانده و نسبت به جبران آن نیز تلاشی مؤثر داشته باشیم.

وی اهمیت توسعه بیمه در سطح استان و فرهنگ‌سازی در این زمینه را ضروری دانست و ادامه داد: ما هر چقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، دچار خسران و ضرر و زیان نمی‌شویم، بلکه بهتر و مطلوب‌تر می‌توانیم جبران خسارت کنیم.

اسلامی ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی از تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات به تفکیک شهرستان‌ها را در امدادرسانی به موقع و حفظ آمادگی نیروها ضروری خواند و خاطرنشان کرد: در راستای فعال‌سازی این کارگروه از کلیه دستگاه‌های مرتبط خواسته‌ایم تا اعضای ثابت خود را به مدیریت بحران استان معرفی کنند تا در صورت نیاز بتوانیم از نظرات کارشناسی آنها بهتر استفاده کنیم.

این مسئول تصریح کرد: پیشنهادات و نظرات اصلاحی اعضا در مورد شرح وظایف کارگروه قابل توجه و تأمل است، چراکه اکثر این نظرات و پیشنهادات بر پایه دیدگاه کارشناسی و فنی صورت گرفته و می‌توان به حمایت همه‌جانبه در این زمینه امیدوار بود.

وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی شهری و روستایی استان به همت جمعیت هلال‌احمر استان و با همکاری فرمانداری‌های تابعه عنوان کرد: البته ما این گردآوری اطلاعات را در دستور کار قرار دادیم که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط به ویژه فرمانداری‌ها، بتوانیم در این زمینه درست و دقیق عمل کرده و اقدامات مثبت و سازنده را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آنچه که در وقوع حوادث یک اصل و ضرورت انکارناپذیر است، حفظ آمادگی نیروها برای کاهش تلفات و آسیب‌های احتمالی است که به نظر می‌رسد، کمیته‌های مرتبط از جمله هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها بتوانند در یک هماهنگی آمادگی خود را بیش از گذشته حفظ کنند.

اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه استان اردبیل سالانه با صدها حادثه غیرمترقبه و پیش‌بینی نشده رو‌به‌روست، بنابراین سعی کردیم کمیته‌ها و گروه‌بندی‌های خود را به نحوی انجام دهیم تا نیروهای امدادرسان با بهره‌مندی از آموزش‌های مستمر بتوانند از تجهیزات و امکانات مطلوب و مناسب نیز برخوردار شوند.

انتهای پیام/62001/ذ/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول