اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قطعنامه پایانی گردشگری سلامت عنوان شد

ایجاد بیمه مشترک درمانی میان کشورهای اسلامی

خبرگزاری فارس: قطعنامه پایانی گردشگری سلامت از شرکت‌ها و مقامات بیمه کشورهای اسلامی می‌خواهد به راه‌های همکاری دو جانبه برای ایجاد بیمه‌های مشترک درمانی برای حمایت و تقویت گردشگری سلامت در میان کشورهای عضو (OIC) بپردازد.

ایجاد بیمه مشترک درمانی میان کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در متن این قطعنامه با یادآوری قطعنامه سومین اجلاس کنفرانس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی 2010 در تهران آمده است: از کشورهای هند سازمان همکاری‌های اسلامی می‌خواهیم حمایت و همکاری خود را نسبت به انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی به عمل آورند.

همچنین در این قطعنامه ضمن یادآوری سومین نشست کمیته هماهنگی اجرایی چارچوب همکاری‌های گردشگری کشورهای عضو OIC،  سیزده ژوئن 2012 تهران - جمهوری اسلامی ایران و طی آن چگونگی گسترش گردشگری سلامت در میان کشورهای عضو OIC بر اساس اصل همبستگی اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

با تمرکز به چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی گردشگری سلامت در جهان اسلام در راستای بهبود جریان گردشگری سلامت در میان کشورهای عضو (OIC) با هدف مشارکت در گسترش دانش و قابلیت‌های کارشناسان گردشگری سلامت و کارگزاران این صنعت در کشورهای اسلامی برای بهبود قابلیت‌ها و فرصت‌های همکاری موجود در منطقه در زمینه گردشگری سلامت است.

در ادامه این مجمع ضمن ابراز حمایت از تلاش‌های صورت گرفته توسط سازمان‌های مربوط به اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی اسلامی در توسعه بازار گردشگری سلامت کشورهای عضو (OIC) است. با تقدیر از تلاش‌های انجام گرفته توسط انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در گسترش ابتکارات عمل گردشگری سلامت در میان کشورهای اسلامی:

1- به اهمیت تاسیس شعب انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی بر اساس قطعنامه هفتمین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی 27-28 نوامبر 2010 تهران و مشارکت بیشتر در بررسی فرصت‌های حوزه گردشگری سلامت در میان این کشورها تاکید شد.

2- از انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و ابتکارات عمل این انجمن در راه‌اندازی پرتال مرکز اطلاعات سلامت کشورهای عضو www.hicoic.com و  OIC قدردانی و تشویق می‌کند کشورهای شرکت کننده را با توجه به اهمیت ارتباطات و تبادل اطلاعات در میان دست‌ اندرکاران گردشگری سلامت این کشورها تا ضمن پیوستن به این پرتال، بر غنای مطالب آن بیفزاید.

3- از کشورهای عضو (OIC) بانک توسعه اسلامی و سایر سازمان‌های توسعه محور در کشورهای عضو می‌خواهد تا به تلاش‌های حمایتی خود در گسترش گردشگری سلامت در میان کشورهای اسلامی علی‌الخصوص از طریق مشارکت در ساخت بیمارستان‌ها برای تسهیل ارائه خدمات گردشگری سلامت به امت اسلامی کوشش نمایند.

4- تحقیقات و مطالعات علمی برای گسترش گردشگری سلامت اجتناب‌ناپذیر بوده و از بانک توسعه اسلامی و (OIC) می‌خواهند از انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در راستای انجام و تسهیل طرح‌های تحقیقاتی مربوطه حمایت کند.

5- مصوب شد که یک کمیته از کارشناسان متشکل از نمایندگان کشورهای عضو (OIC) با حمایت دبیرخانه انجمن گردشگری سلامت ایجاد تا به بررسی امکان ایجاد سیستم ارزشیابی (OIC) با توجه به ساماندهی ارزشیابی ملی پرداخته و نتایج کار خود را به چهارمین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی جهت بررسی ارائه کند.

6- از شرکت‌ها و مقامات بیمه کشورهای اسلامی می‌خواهد با حمایت انجمن گردشگری سلامت راه‌های همکاری دو جانبه برای ایجاد بیمه‌های مشترک درمانی به حمایت و تقویت گردشگری سلامت در میان کشورهای عضو (OIC) بپردازد.

7- از کنفرانس اسلامی وزرای گردشگری (ICTM) دعوت نماید در دستور کار موضوع چگونگی تسهیل دستورالعمل‌های صدور روادید در میان کشورهای عضو از جمله امکان معافیت از روادید در حمایت و تشویق مسافرت‌های سلامت و پزشکی و با هدف پیشنهاد اقدامات لازم به شورای وزرای امور خارجه برای بررسی بیشتر را بگنجاند.

8- با تاکید بر اهمیت نقش تورگردانان در گسترش گردشگری سلامت از دولت‌های آنان و بخش‌های خصوصی کشورهای عضو می‌خواهد از این تورگردانان در زمینه‌های سرمایه‌گذاری‌های مشترک، آموزش و ... حمایت نمایند.

9- از انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی دعوت می‌نماید در راستای بررسی و تسهیل همکاری میان کشورهای عضو در زمینه صادرات و واردات تجهیزات پزشکی و آموزش تکنیسین‌های مربوطه اقدام نماید.

10- تشویق می‌نماید مقامات مربوطه در کشورهای عضو (OIC) موضوع گسترش گردشگری سلامت را در سیاست‌های خود لحاظ نمایند.

11- بار دیگر و با تاکید از تمامی کشورهای عضو (OIC) می‌خواهند فعالانه در چهارمین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی مشارکت نمایند تا راه بر گسترش صنعت گردشگری سلامت فی‌مابین هموار گردد.

12- از کنفرانس وزرای بهداشت کشورهای اسلامی در خدمات درخواست می‌نماید موضوع گسترش گردشگری سلامت را در دستور کار خود لحاظ نموده و نتایج نشست‌های انجمن گردشگری سلامت را در این زمینه مورد توجه قرار دهد.

13-  از ایجاد بیمارستان‌های زنان که تنها توسط پرسنل زن اداره می‌شوند با توجه به تجارب برخی کشورهای عضو استقبال می‌نماید.

انتهای پیام/70009/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول