اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در امور بانوان:

رفاه اجتماعی و پوشش بیمه‌ای زنان کلیدی‌ترین مبحث در حوزه زنان است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در امور بانوان مسائل مربوط به رفاه اجتماعی و پوشش بیمه‌ای زنان را از کلیدی‌ترین مباحث در حوزه زنان دانست و اجرای سند امور زنان و خانواده را ماموریت اصلی سازمان بانوان عنوان کرد.

رفاه اجتماعی و پوشش بیمه‌ای زنان کلیدی‌ترین مبحث در حوزه زنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فاطمه عزیز‌آبادی فراهانی بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی منطقه‌ای مشاورین امور بانوان استان‌های قم، مرکزی و قزوین در اراک اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه زنان در جامعه توجه به مسائل رفاهی و بیمه‌ای زنان به صورت جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی نیروهای فعال بانوان در بخش فنی و حرفه‌ای و امور خدماتی، مشاوره‌ای و آموزشی از راهکارهای این وزارتخانه برای اشتغال پایدار بانوان است، تصریح کرد: به منظور رسیدگی به امور بانوان در حوزه‌های مختلف چندین سند ملی در حوزه زنان و خانواده تنظیم شده که سند جامع امور زنان و خانواده، سند جامع ملی تشکیل و تحکیم زنان خانواده و برنامه ملی افزایش نرخ باروری و افزایش جمعیت از جمله این سند هستند.

مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در امور بانوان با اشاره به تشکیل‌ ستاد ملی زن و خانواده بیان داشت: این ستاد از بهمن ماه سال گذشته تشکیل شد که رسیدگی تخصصی و خاص به مسائل مربوط به زنان را در دستور کار دارد.

فراهانی با اشاره به بیکاری زنان تحصیل‌کرده و عدالت در توزیع فرصت‌های شغلی بانوان و تسهیلات و مزایای آن‌ها، بیان داشت: بخش عمده‌ای از بیکاری در بخش زنان و مردان مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است که باید با تغییر نگرش فرهنگی که از کار در جامعه وجود دارد تغییراتی را در این زمینه ایجاد کرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه از آغاز اجرای آیین‌نامه مشاغل خانگی تاکنون 15 هزار و 177 مجوز مشاغل خانگی در حوزه بانوان در این استان صادر شده است، گفت: خوشبختانه میزان حضور زنان استان در عرصه‌های مختلف حضور چشمگیر و تحسین برانگیزی است.

ناصر شیخی افزود: از 119 شرکت تعاونی تشکیل شده در سال جاری، 22 تعاونی در حوزه بانوان این استان به ثبت رسیده است که با راه‌اندازی این تعاونی‌ها، 232 نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و اشتغال از برنامه‌های مهم استان است، اظهار داشت: جمعیت بیکار استان مرکزی 50 هزار و 513 نفر می‌باشد که از این تعداد 12 هزار و 656 نفر زن و بقیه مرد هستند.

انتهای پیام/87001/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول