اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور صورت گرفت

آغاز به کار مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری زاهدان

خبرگزاری فارس: مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری زاهدان طی مراسمی با حضور مسئولان و مدیران استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

آغاز به کار مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، معاون استاندار سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به‌کار مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری زاهدان که در محل سازمان آمار و انفورماتیک شهرداری برگزار شد اظهار داشت: جا دارد از پیشقدم شدن شهرداری زاهدان در زمینه‌های علمی و پژوهشی قدردانی کرد.

حامدعلی مبارکی افزود: این حرکت باعث مرتفع شدن بسیاری از نیازهای علمی و پژوهشی خواهد شد و امیدواریم که این مرکز علاوه بر انجام خدمات پژوهشی برای زاهدان بتواند برای سایر نقاط استان مثمرثمر واقع شود.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز مسائل شهری و جایگاه شهرداری و شورای اسلامی شهر را در زمینه انجام کارهای اجرایی مهم دانست.

محمود میری گفت: باید به مسائل فرهنگی، علمی و پژوهشی نیز با حساسیت ویژه‌ای توجه شود.

وی افتتاح مرکز پژوهش‌های شهرداری را گامی بلند در زمینه انجام هرچه بهتر پروژه‌های شهر بیان کرد.

شهردار زاهدان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش در انجام تمامی کارها و پروژه‌ها گفت: شهرداری زاهدان با نگاه علمی و دقیق به این امر و پشتکار مجدانه توانست برای اولین بار در کشور نسبت به افتتاح مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری اقدام کند.

اسماعیل حسین‌زهی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری زاهدان به‌صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و پنج نفر از اساتید دانشگاه عضو هیئت علمی آن می‌باشند افزود: در راستای فعالیت این مرکز در نظر است تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی نیز منعقد شود تا همکاری‌های علمی بیشتری صورت پذیرد.

شهردار زاهدان تصریح کرد: اساتید، دانشجویان و سایر شهروندان و طالبان علم می‌توانند با این مرکز همکاری داشته باشند و ما را در مسیر هرچه بهتر شدن امور یاری کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز به موضوع تلاش برای راه‌اندازی مرکز پژوهشی در سال‌های گذشته پرداخت و اظهار داشت: خرسندم از افتتاح این مرکز و همت شهرداری زاهدان و شورای اسلامی شهر را در قانونمند کردن مرکز پژوهشی می‌ستایم.

عیسی ابراهیم‌زاده گفت: با توجه به اینکه اساسنامه این مرکز با درنظر گرفتن شرایط منطقه تصویب شده قطعاً در زمینه‌های علمی و پژوهشی کمک فکری خوبی به شهرداری و سایر حوزه‌های وابسته به آن خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در این مرکز کارگروه‌های 9گانه مختلفی در زمینه‌های عمرانی، برنامه‌ریزی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره فعالیت می‌کنند از آن به‌عنوان پژوهشکده و نقطه عطفی برای گسترش نگاه علمی به فعالیت‌های شهرداری یاد کرد و افزود: در آینده نزدیک باید منتظر تحولات شگرفی برای شهر زاهدان باشیم.

ریاست شورای اسلامی شهر زاهدان نیز در این مراسم گفت: ضرورت پژوهش و انجام کارها و پروژه‌ها به‌صورت علمی و آکادمیک در بسیاری از امور شهرداری احساس می‌شد و همین موضوع باعث شد تا شهرداری از تفکر و حالت اجرایی محض بیرون آید و با اندیشه و دید فرهنگی و علمی به امور خود بپردازد.

عبدالواحد شهنوازی بیان داشت: موضوع پژوهش و نگرش علمی در پروژه‌ها باعث می‌شود تا شهرداری از عملکردهای سنتی خود فاصله بگیرد و به سوی علمی کردن امور محوله گام بردارد.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول