اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی اردبیل:

95 هزار سالمند در اردبیل زندگی می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون 95 هزار سالمند در سطح استان اردبیل زندگی می‌کنند که به نحوی از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند.

95 هزار سالمند در اردبیل زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی یعقوبی ظهر امروز در نشست با کارشناسان و توانبخشان بهزیستی استان اردبیل اظهار داشت: براساس تعریف‌های سازمان بهداشت جهانی، سالمند به افرادی اطلاق می‌شود که دارای 60 سال سن هستند که این میزان بر طبق آمارهای موجود 7.3 درصد از کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در مواردی به دلیل اشتغال افراد خانواده در بیرون از منزل، رسیدگی به امور سالمند در قسمتی از روز با مشکلاتی مواجه است که در این موارد نیز توصیه می‌کنیم از خدمات مراکز روزانه و مراقبت در منزل استفاده شود تا سالمند قسمتی از روز را در مرکز و بقیه روز را در کنار خانواده و عزیزان خود سپری کند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز بیان داشت: طبق آمار سالمندان 7.2 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که این روند سیر صعودی داشته و پیش‌بینی می‌شود جمعیت سالمندی تا سال 1400 دو برابر شود، پس زنگ هشدار برای کشورمان به صدا در آمده که این آماده‌باشی را می‌طلبد چه در مورد آموزش افراد سالمند چه در تدوین راهکارهای فرهنگی و آموزشی در خصوص خانواده‌ها و مهم‌تر اینکه تدوین قوانین و مقررات حمایت‌کننده و تجهیز کردن جامعه برای ارائه خدمات به سالمندان.

رویا احمدیان با بیان اینکه رسیدگی و رفع امور سالمندان مهم‌ترین هدف حوزه توانبخشی بهزیستی استان اردبیل است، بیان داشت: اجرای به موقع و صحیح برنامه‌های توانبخشی می‌تواند ما را در جلب اعتماد سالمندان و جذب آنان به خدمات بهزیستی یاری کند.

یکی از نکات مهم در تامین سلامت در سالمندان بررسی و ارزیابی مستمر عملکرد عمومی بدن با هدف تشخیص به موقع بیماری‌ها و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه است لذا باید مراجعه برنامه‌ریزی شده به پزشک و مراکز درمانی در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/62003/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول