اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

هوای اصفهان آلوده است/ سالمندان از منزل خارج نشوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هوای اصفهان تا اواخر هفته آلوده است که درخواست می‌شود تا اواخر هفته سالمندان و افراد آسیب‌پذیر کمتر از منزل خارج شوند.

هوای اصفهان آلوده است/ سالمندان از منزل خارج نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در جلسه کارگروه شورای سلامت و بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه پنج‌شنبه هفته گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس، استاندار و فرماندار و محیط زیست استان در مورد آلودگی هوا برگزار شد، اظهار کرد: در سطح شهر اصفهان 19 ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد که طی این دو روز اخیر این دستگاه‌ها وضعیت بدی را از آلودگی نشان دادند.

وی با بیان اینکه باید سیستم هشدار‌ها قوی‌تر باشد، افزود: در این جلسه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها بررسی و گراف‌های محیط زیست نشان دارد که در این دو ماهه آلودگی هوا با توجه به کاهش تردد‌ها کمتر شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در اصفهان آلودگی هوای اصفهان از ابتدا تا آخر جمع و در روز آخر هفته پنج‌شنبه و جمعه بروز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت آلودگی هوای اصفهان به مرز هشدار رسیده است، گفت: هواشناسی اعلام کرده است که این پدیده تا چهار‌شنبه پابرجاست.

شیشه‌فروش به آلودگی شهر اصفهان، لنجان، خمینی‌شهر و مبارکه اشاره و تاکید کرد: باید اطلاع رسانی شود و در این هفته سالمندان و آسیب‌پذیران کمتر از منزل خارج شوند.

وی همچنین افزود: چهارشنبه بارندگی پراکنده در استان داریم که امید می‌رود با این بارش هوای اصفهان تغییر کند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: در این مدت کوره‌های آجرپزی اطراف اصفهان نیروگاه‌های برق را فعالیت کمتر و  حمل و نقل اتوبوسرانی حداکثر فعالیت خود را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه طرح زوج و فرد تشدید می‌شود، افزود: نیروی انتظامی از تردد خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا جلوگیری می‌کند.

شیشه‌فروش همچنین از نماینده جهاد کشاورزی درخواست کرد در راستای کاهش آلودی هوا به کشاورزان هشدار دهد باقیمانده مزارع خود را آتش نزنند.

وی از لغو مسابقات ورزشی در پارک‌ها در روز سه‌شنبه و چهار‌شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در صورتی که آلودگی هوای اصفهان شدت پیدا کند، چادرهای سلامت در روزهای آینده در راستای چگونگی کاهش آلودگی‌ها اطلاع رسانی مردمی می‌کند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول