اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

وضعیت سالمندی ایران در سال 1429 اسفناک است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در سال 1429 وضعیت جمعیت سالمندی در کشور اسفناک است، تصریح کرد: پیر شدن جمعیت نتیجه توسعه‌یافتگی است.

وضعیت سالمندی ایران در سال 1429 اسفناک است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری صغری خانی ظهر امروز در سومین همایش سراسری راهکارهای ارتقای سلامت و چالش‌ها با محوریت سالمندی که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: 60 درصد سالمندان جهان در کشورهای توسعه‌یافته هستند که تا سال 2050 حدود 80 درصد جمعیت را به خود اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت با توجه به سرعت تغییرات جمعیتی افزایش جمعیت سالمندان را سونامی می‌داند که در کشورهای در حال توسعه در حال رشد است.

خانی با اشاره با اینکه در سال 1429 وضعیت جمعیت سالمندی در کشور اسفناک است، تصریح کرد: پیر شدن جمعیت نتیجه توسعه‌یافتگی است.

وی ادامه داد: بهبود شرایط اقتصادی، ارتقای دانش تکنولوژی و فناوری پزشکی از عوامل عمده افزایش امید به زندگی در جامعه شده است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: دهه 80 در کشور با انفجار جمعیت مواجه بودیم و همین عامل سبب شد تا در چند دهه آینده جمعیت سالمندی کشور افزایش یابد.

خانی سن سالمندی را در بیشتر کشورها 60 تا 65 سال عنوان کرد و گفت: افزایش سن سالمندی در کشور باعث می‌شود تا جامعه در عرصه تولید اقتصادی با مشکل مواجه شود.

وی با بیان اینکه کشور با سونامی جمعیت سالمندی مواجه شده است و نیاز است بستر برای پذیرش از این اقشار فراهم شود، بیان داشت: مهم‌ترین اقدام برای داشتن سالمند سالم از دوران جنینی باید انجام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تغذیه، رفتار روحی و اجتماعی و جسمی مطلوب به ویژه ورزش کردن را از مهم‌ترین اقدام پیشگیرانه دوران سالمندی دارای چالش دانست و خاطر نشان کرد: برای داشتن جامعه‌ای با سالمند سالم ضرورت دارد تا تمام دستگاه‌های اجرایی نیم نگاهی به دوران و وضعیت جامعه سالمندی در کشور داشته باشند.

وی اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران چندین سال است که با برگزاری همایش‌های پژوهشی با محوریت سالمندی در این موضوع مهم وارد شده است.

انتهای پیام/86006/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول