اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

سالمندی سن بهره‌وری سودمند است / کهنسالی دوران فرهیختگی و فرزانگی

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: برخلاف تصور ما که سالمندی سن بدی است و در برابر جوانی قرار دارد باید اعلام شود که سالمندی سن تجربه بسیار برای بهره‌وری آینده سودمند است.

سالمندی سن بهره‌وری سودمند است / کهنسالی دوران فرهیختگی و فرزانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری ابوعلی ودادهیر ظهر امروز در حاشیه سومین همایش سراسری راهکارهای ارتقای سلامت و چالش‌ها که با محوریت سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه معنی فرهنگ سالمندی در جامعه باید تبیین شود، اظهار داشت: مقاله‌ای که در سومین همایش راهکارهای ارتقای سلامت سالمندی ارائه دادم درباره معانی فرهنگ سالمندی بود و به درستی نشان می‌دهد تصویری که از سالمندی در جامعه وجود دارد ساخته و پرداخته اجتماع و فرهنگ است.

وی ادامه داد: برخلاف تصور ما که سالمندی سن بدی است و در برابر جوانی قرار دارد باید اعلام شود که سالمندی سن تجربه بسیار برای بهره‌وری آینده سودمند است.

ودادهیر خاطر نشان کرد: سالمندان قشر فعالی هستند که در جریان‌های بین نسلی و بحث‌های تخصصی اقتصادی نقش مؤثری دارند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سالمندی را مانند همه پدیده‌ها می‌توان به عنوان یک فرصت و یا تهدید تلقی کرد، افزود: سالمندی امری طبیعی است، مانند همه پدیده‌ها دو ظاهر مثبت و منفی دارد و مجاز نیستیم سالمندی را امری غیرعادی در جامعه قلمداد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه باید درک درستی از سالمندان داشته باشد، اظهار داشت: با توجه به توسعه فناوری پزشکی سالمندی را نمی‌توان برابر بیماری دید.

ودادهیر یادآور شد: با توجه به فرصت‌هایی که خلق شده است باید از دوران سالمندی به نحو مطلوبی بهره‌برداری شود زیرا سالمندی دوران فرهیختگی و فرزانگی است.

انتهای پیام/86006/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول