اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی:

برنامه غربال‌گری ایدز در دستور کار قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: باید در تمام ارگان‌های دولتی و مراکز بهداشت و مجریان وعده‌های وزارت بهداشت در مورد برنامه غربال‌گری ایدز در دستور کار قرار گیرد.

برنامه غربال‌گری ایدز در دستور کار قرار گیرد

غلامحسن خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: برای استان خراسان‌رضوی برنامه‌ای در دستور کار است که امید می‌رود با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرایی شود.

وی تصریح کرد: باید در این برنامه به‌توان عوامل خطر را شناسایی کرد و در تمام ابعاد پوشش‌های لازم را انجام داد که انجام دادن آن کار سختی است و مشارکت تمام گروه‌ها و دستگاه‌ها را می‌طلبد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی تعامل تمامی دستگاه‌ها با هم را امری ضروری برای نهادینه کردن فرهنگ سلامت و خود مراقبتی دانست و خاطر نشان کرد: از بین تمام نقاط استفاده کردن از ظرفیت طلبه‌ها امری است که نهادینه کردن فرهنگ خودمراقبتی را بسیار ساده می‌کند.

خدایی افزود: همچنین استفاده از ظرفیت‌ طلاب خارجی نیز می‌تواند در نهادینه کردن فرهنگ سلامت و پیشگیری از ایدز در کشورهای دیگر به‌ویژه آسیای میانه و آفریقا کمک‌دهنده باشد.

وی با بیان اینکه متوسط میزان شیوع ایدز در استان خراسان‌رضوی از دیگر استان‌ها پایین‌تر است متذکر شد: در استان خراسان‌رضوی روی برنامه‌های پیشگیری از ایدز به خوبی کار شده است و اطلاع‌رسانی در این زمینه بسیار کامل است.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی ادامه داد: همچنین مراکز DIC وابسته به مراکز بهداشت و بهزیستی بسیار فعال در زمینه توزیع سرنگ و اقدامات پیشگیرانه دیگر برای افرادی که رفتارهای پرخطر جنسی دارند اقدام می‌کنند.

خدایی با تاکید بر اینکه عمده کار در مورد بیماری ایدز آموزش و اطلاع‌رسانی است تصریح کرد: در این میان رسانه‌ها می‌توانند نقش ویژه و مثبتی داشته باشند تا رفتارهای پیشگیرانه برای بیماری ایدز در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به ضرورت تعامل تمامی دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری از بیماری ایدز اذعان کرد: باید تمامی دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگ‌ساز مانند حوزه و دانشگاه در این زمینه به صورت ویژه فعالیت کنند تا پیشگیری از ایدز به صورت همه‌گیر اتفاق بیفتد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی در ارتباط با گام‌های بعدی که در مورد پیشگیری از شیوع ایدز در جامعه باید وجود داشته باشد تاکید کرد: اقدام بعدی برگرداندن افراد مبتلا به ایدز به جامعه است تا هم افراد برای تشخیص بیماری به مراکز بهداشت بیایند و هم انسان‌های مبتلا رفتارهای پرخطر نداشته باشند که سبب انتقال بیماری ایدز شوند.

انتهای پیام/70010/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول