اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز بهداشتی و درمانی 17 شهریور کنگان خبر داد

شناسایی 15 بیمار مبتلا به ایدز در کنگان

خبرگزاری فارس:مسئول مرکز بهداشتی و درمانی 17 شهریور کنگان گفت: 15 بیمار مبتلا به ایدز در شهرستان کنگان شناسایی شدند.

شناسایی 15 بیمار مبتلا به ایدز در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، محمد راستگو شامگاه دوشنبه در همایش ایدز در بندر کنگان اظهار داشت: افزایش سطح سلامت شهروندان دغدغه جدی و اساسی شبکه و مرکز بهداشت است و همه ظرفیت خود را برای بهبود سلامت جامعه به کار بسته‌ایم.

این مسئول عنوان کرد: آشنایی مردم با بیماری‌ها و نحوه مقابله با آن امری مهم در بهبود شاخص‌های سلامت است.

مسئول مرکز بهداشتی و درمانی 17 شهریور کنگان با اشاره به خطرناک بودن بیماری ایدز خاطرنشان کرد: بیماری ایدز یک بیماری نوپاست که بیش از سه یا چهار دهه از شروع آن نمی‌گذرد.

راستگو تصریح کرد: این بیماری سیستم‌های دفاعی بدن را ضعیف کرده و با اولین بیماری، شخص مبتلا از بین می‌رود.

وی به پراکندگی این بیماری در جهان اشاره کرد و گفت: در قاره آفریقا که ضعف فرهنگ و اطلاع‌رسانی وجود دارد، این پراکندگی 67 درصد است و بعد از آن قاره آسیا با 17 درصد در رده دوم است که این شاخص به سرعت در حال افزایش است.

راستگو ادامه داد: در استان بوشهر 343 نفر مبتلا به این بیماری هستند که شناخته شده‌اند، ولی کسانی دیگر نیز هستند که هنوز ناشناخته‌اند چرا که این بیماری نهفته است و درمان خاص و قطعی برای این بیماری وجود ندارد.

مسئول مرکز بهداشتی و درمانی 17 شهریور شهر کنگان با اشاره به آمار مبتلایان به بیماری ایدز در شهرستان کنگان ادامه داد: در شهرستان کنگان هم‌اکنون 15 نفر هستند که به این بیماری مبتلا هستند.

این مسئول متذکر شد: ورود این بیماری به افراد معتاد و تزریقی و عمل جنسی محافظت نشده و راه‌های پیشگیری از این بیماری خویشتن‌داری و تشکیل خانواده سالم و درمان خوراکی معتادان به جای مواد تزریقی است.

وی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی ایدز «با مشاوره و آزمایش، اچ.آی.وی را بهتر بشناسیم و بهتر زندگی کنیم» است، اذعان داشت: باید با تمام توان برای سلامت جامعه همت کنیم.

انتهای پیام/2451/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول