اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان:

آسیب‌پذیری زنان در موج سوم ایدز در حال افزایش است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در موج سوم ایدز، آسیب‌پذیری زنان جامعه در حال افزایش است.

آسیب‌پذیری زنان در موج سوم ایدز در حال افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در اختتامیه هفته ایدز با بیان اینکه تا کنون در استان همدان 605 نفر از مبتلایان به ویروس HIV شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: 173 نفر از این تعداد وارد مرحله ایدز شده و 187 نفر نیز فوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه راه انتقال ویروس HIV در زنان از طریق روابط جنسی است، گفت: در موج سوم بیماری ایدز آسیب‌پذیری زنان رو به افزایش است که این مهم باید مورد توجه همگان باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ابتلا به ایدز از طریق معتادان تزریقی در حال کاهش است، عنوان کرد: سازمان‌های مختلف باید وارد این عرصه شوند و پتانسیل خود را در راه مقابله با موج سوم این بیماری در اختیار قرار دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 مرجع و پایگاه مشاوره بیماری‌های رفتاری در استان همدان فعال است، افزود: از این تعداد دو مرکز در ملایر و همدان است و در سایر شهرستان‌ها نیز پایگاه‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری وجود دارد که به مشاوره و توزیع بسته‌های کاهش آسیب به صورت رایگان اقدام می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به آغاز موج سوم ایدز (از طریق روابط جنسی) گفت: موج اول، خون و فرآورده‌های خونی و موج دوم آن نیز از طریق معتادان تزریقی است.

رضا صفی‌آریان در پایان سخنانش گفت: آمارهای موجود حاکی از آن است جامعه به سمت جوان‌تر شدن مبتلایان به ایدز می‌رویم که در این زمینه سن 30 تا 40 سال بیشترین شیوع ایدز را دارد و در بین خانم‌ها نیز رو به افزایش است.

انتهای پیام/89004/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول