اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری مسئولان بهداشت خراسان‌رضوی

همایش ارتقای سطح آگاهی طلاب با موضوع ایدز برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش ارتقای سطح آگاهی طلاب با موضوع ایدز و راهکارهای پیشگیری از آن با همکاری مسئولان بهداشتی استان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جامعة‌المصطفی العالمیة مشهد برگزار شد.

همایش ارتقای سطح آگاهی طلاب با موضوع ایدز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همایش ارتقای سطح آگاهی طلاب درباره موضوع ایدز و راهکارهای پیشگیری از آن ظهر امروز در سالن اجتماعات جامعة‌المصطفی العالمیة با حضور مسئولان مرکز بهداشت استان خراسان‌رضوی برگزار شد.

هدف اصلی این همایش استفاده از ظرفیت‌های انتقال اطلاعات علما برای مقوله سلامتی و پیشگیری از ایدز است.

در این همایش رضا سعیدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، غلامحسن خدایی، معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی، علی غلامپور، رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خراسان‌رضوی، علی حسین‌پور کارشناس مسئول برنامه ایدز در خراسان‌رضوی به سخنرانی پرداختند.

در جامعة‌المصطفی مشهد حدود 2 هزار طلبه از 33 کشور مختلف دنیا تحصیل می‌کنند که با خانواده‌هایشان جمعیتی حدود 10 هزار نفر را تشکیل می‌دهند.

این افراد بیشتر از کشورهای آفریقایی هستند و می‌توانند مبلغ خوبی برای برنامه‌های پیشگیری از ایدز در کشورهای آفریقایی که این بیماری شیوع نسبتا بالایی در آنها دارد، باشند.

این نشست در ادامه نشست‌های مشترک میان اعضای خانه بهداشت خراسان‌رضوی و طلبه‌های جامعة‌المصطفی است که هدف اصلی برگزاری آنها، نهادینه کردن فرهنگ سلامت در میان افراد مختلف و بالا بردن اطلاعات و آگاهی علما از مسائل بهداشتی است.

با توجه به اهمیت بیماری ایدز و جدی نبودن ذهنیت افراد برای انجام دادن اقدامات پیشگیرانه، استفاده از ظرفیت روحانیون و علمی می‌تواند چاره‌ای کارساز برای بالاتر بردن اطلاعات مردم و نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در میان آحاد جامعه باشد.

انتهای پیام/70010/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول