اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های امن در زمینه ایدز است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت فرهنگی و سنت‌های حسنه در این استان فاصله نرخ ابتلا به بیماری ایدز را نسبت به میانگین کشوری زیاد کرده که این مسئله جای امیدواری و خوشحالی بسیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های امن در زمینه ایدز است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحسین صابری عصر امروز در نشست شورای سلامت این استان با اشاره به روند برگزاری این جلسه اظهار کرد: این جلسه در واقع در راستای ادامه موضوعات و طرح‌های قبل حوزه سلامت صورت می‌گیرد که پیگیری‌های خوبی در آن انجام گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرحی مبنی بر مبارزه با بیماری ایدز در استان سخن به میان آورد و عنوان کرد: با آمارها و ارزیابی‌های صورت گرفته شاهد آن هستیم که ایران نسبت به سایر کشورها مبتلایان به ایدز کمتری را در خود دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های کاربردی این آمار به کمترین میزان ممکن برسد.

 وی وضعیت فرهنگی استان را در زمینه موضوع ایدز و مقابله با آن بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: وضعیت فرهنگی و سنت‌های حسنه در استان کهگیلویه و بویراحمد فاصله نرخ ابتلا به بیماری ایدز را نسبت به میانگین کشوری زیاد کرده است که این مسئله جای امیدواری و خوشحالی بسیاری دارد.

صابری افزود: در هر صورت با توجه به انتقال این بیماری در افراد تلاش می‌کنیم اطلاع‌رسانی کرده و آموزش‌های لازم را به نیروهای هدف داده تا این بیماری به طور کامل ریشه‌کن شود.

 این مسئول به تشریح روش‌های انتقال این بیماری و آمارهای استانی آن پرداخت و تصریح کرد: ارزیابی‌های صورت گرفته بیانگر این مطلب است که همین تعداد اندک مبتلایان به بیماری ایدز در استان ناشی از تزریق و اعتیاد معتادان مرد است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد به در دسترس بودن آمارهای ایدز در استان اشاره کرد و اذعان داشت: هر چند که آمارهای موجود نمی‌توانند گویای همه افراد مبتلا به دلیل عدم معرفی خود باشند اما همین میزان به ما کمک خواهد کرد تا بدانیم محور کاری و فعالیت خود را در چه راستایی برنامه‌ریزی کنیم.

صابری در ادامه خاطرنشان کرد: ایدز یک بیماری واگیردار بسیار خطرناک نیست و مردم نباید به مبتلایان به این بیماری به چشم یک مجرم و پدیده زشت نگاه کنند تا این که افراد شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.

وی در ادامه با گزارشی از آب‌های سالم و آشامیدنی در استان اظهار کرد: طبق بررسی‌ها و گزارشات ارائه شده از وضعیت آزمایش‌های ادواری آب‌های آشامیدنی شهرها و روستاها هیچ‌گونه آلودگی آب در هیچ جای استان مشاهده نشده است.

این مسئول استانی به وضعیت فاضلاب‌ها اشاره کرد و گفت: با گسترش بافت‌های  مسکونی، خدماتی و تجاری در شهر به علت عدم تکاپو اعتبارات آب و فاضلاب شهر یاسوج در همه مکان‌ها اجرای شبکه فاضلاب را نداریم. 

صابری در ادامه افزود: ‌مشاهده می‌شود این فاضلاب‌ها به کوچه‌ها یا بخشی از رودخانه‌ها فرستاده می‌شود که آلودگی چند جانبه محیط را به همراه دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با بحث فاضلاب‌ها یادآور شد: در این راستا تصمیم گرفتیم کارگروهی را تشکیل و چاره اندیشی کنیم.

صابری در ادامه به سیستم تهویه در تونل‌های واقع در مسیر یاسوج بابامیدان سخن به میان آورد و گفت: ارزیابی مسائل زیست محیطی داخل تونل‌های واقع در مسیر یاسوج بابامیدان از مشکلات مهم می‌باشد که به علت عدم تهویه آلودگی‌هایی را ایجاد می‌کنند.

 وی به آلودگی‌های ایجاد شده توسط این تونل‌ها در هنگام ترافیک سنگین و راه‌بندان اشاره کرد و بیان داشت: از آنجا که تونل‌ها را شرکت توسعه و زیرساخت وزارت راه و شهرسازی کار کرده باید تا پایان خرداد سال 92 مشکل تهویه تونل دو هزار متری به طور کامل برطرف شود.

 انتهای پیام/2571/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول