اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 86 تاکنون در همدان

مبتلایان ایدز به 376 نفر رسیدند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت همدان گفت: از سال 86 تاکنون 376 نفر در این شهرستان به بیماری ایدز مبتلا شدند که از این تعداد 110 نفر فوت شده‌اند.

مبتلایان ایدز به 376 نفر رسیدند

به گزارش خبر‌گزاری فارس از همدان، فتح‌الله نظری‌پویا بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی همدان در خصوص عملکرد هشت ماهه مرکز بهداشت همدان اظهار داشت: در هشت ماهه نخست امسال مرکز بهداشت این شهر در بین مراکز بهداشت استان، رتبه نخست را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در خصوص واحد بهداشت محیط اقداماتی انجام شده است، تصریح کرد: امسال 19 هزار و 48 مورد از تالار‌ها و رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی و 3 هزار و 432 مورد آرایشگاه بازرسی شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهر همدان عنوان کرد: در این مدت به 581 مورد شکایت مردمی رسیدگی شده و از بین مدیران مراکز عرضه مواد غذایی و تالار‌ها و رستوران‌ها، 514 نفر به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت، 98 مورد پلمب واحد‌های صنفی متخلف را داشتیم، ادامه داد: از اقدامات دیگر مرکز بهداشت شهر، نمونه‌برداری از 278 مورد مواد غذایی تولیدی و صنفی، کشف 20 هزار و 153 کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف، کشف 407 کیلوگرم مواد غذایی قاچاق و فاقد استفاده صورت گرفت.

نظری‌پویا با اشاره به کلرسنجی روزانه از شبکه آب روستایی و شهری به میزان 26 هزار و 712 مورد تأکید کرد: 15 مورد بازدید دوره‌ای با مشارکت آبفای شهرستان، قرار دادن 118 کیلوگرم پودر پرکلرین در اختیار مراکز بهداشت، بازدید از استخرها 164 مورد، نمونه‌برداری از آب استخر 86 مورد، بازدید مشترک با شهرداری و ناجا از قهوه‌خانه‌ها و باغ رستوران‌ها 24 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد 791 قلیان از مناطق آلوده جمع‌آوری شده است، ادامه داد: 684 بوفه و سرویس بهداشتی مدارس در این مدت مورد بازرسی قرار گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت همدان بر لزوم شفاف‌سازی آموزش و پیشگیری از بیماری ایدز تأکید کرد و افزود: با توجه به اهمیتی که بیماری ایدز و بحث آموزش و اطلاع‌رسانی در این خصوص دارد و جمعیت جوانی که با این موضوع روبرو هستند، باید آموزش و اطلاع‌رسانی گسترده صورت بگیرد.

وی اذعان کرد: برای پیشگیری از رفتار‌های پرخطر هر جایی که سکوت کنیم و شفاف برخورد نکنیم، همان‌جا محل شروع بیماری ایدز است و ما در این راستا انتظار داریم تا مقاومت‌های اجتماعی برای شفاف‌سازی این موضوع پایان پیدا کند و زمینه‌های فرهنگی و بسترسازی صورت بگیرد.

نظری‌پویا به فعالیت پنج کمیته در خصوص مقابله با بیماری ایدز اشاره کرد و بیان داشت: در خصوص بیماری ایدز پنج کمیته فعالیت می‌کنند که تاکنون این کمیته‌ها جلسه تشکیل نداده‌اند.

وی ادامه داد: از سال 86 تاکنون 376 نفر در شهرستان همدان به بیماری ایدز مبتلا شدند که از این تعداد، 110 نفر فوتی داشتیم و 2 هزار و 910 نفر به مراکز مشاوره مراجعه کردند و سه همایش نیز در‌خصوص این بیماری برگزار شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در پایان سخنانش گفت: باید نسبت به معرفی این بیماری و همچنین چگونگی پیشگیری از شیوع آن در جامعه حرکت‌های جدی صورت پذیرد.

انتهای پیام/89007/ذ/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول