اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت:

9 دی موجب غافلگیری دشمنان شده بود

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت گفت: حماسه 9 دی موجب غافلگیری دشمنان شده بود.

9 دی موجب غافلگیری دشمنان شده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی ظهر امروز در جلسه بزرگداشت مراسم 8 دی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر با اشاره به اینکه ستاد برگزاری مراسم روز 8 دی در استانداری تشکیل شده است، اظهار کرد: باید با اجرای برنامه‌های مختلف در شهر به یاری خداوند و با حضور گسترده مردم انقلابی شهر آن حماسه را بار دیگر در یاد و خاطره‌ها زنده کرد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب‌اسلامی حوادث و اتفاق‌های زیادی را شاهد بوده‌ایم،‌ تصریح کرد: از ابتدا مزدوران رژیم طاغوت و استکبار، هشت سال دفاع مقدس،‌ حضور منافقان و گروهک‌های تروریستی و دشمنان در صدد براندازی نظام بوده‌اند.

فرماندار رشت ادامه داد: تمام نقشه‌ها و حوادث با هوشیاری مردم و تدبیر مقام معظم رهبری ناکام مانده است و دشمنان خواسته‌های ناحق خود را به گور بردند.

وی با تاکید بر اینکه مردم انقلابی ما با بهره‌گیری از اسلام و نهضت عاشورا نقش عاشورایی خود را نشان داده‌اند،‌ گفت: در ابتدای انقلاب مردم با الهام از ماه‌های محرم و صفر و نهضت عاشورا انقلاب را به پیروزی رساندند.

عظمتی اضافه کرد: در اتفاق‌ها و حوادث گذشته تاریخ انقلاب شاهد روحیه و حماسه‌آفرینی‌های ملت خداجوی خود بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در فتنه 88 روح عاشورایی به کمک ملت آمد تا از این مقطع حساس عبور کنیم، افزود: مردم گیلان با شناخت،‌ تدبیر و بصیرت حماسه 8 دی را خلق کردند.

فرماندار رشت حرکت عظیم و مردمی در 9 دی را موجب غافلگیری دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: در تمام این کامیابی‌ها نقش مقام معظم رهبری در هدایت مردم و مدیریت کشور بی‌نظیر بوده است.

وی برخورداری از ولایت را افتخار بزرگ ملت ایران نامید و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در طول 23 سال رهبری امام‌گونه خود حوادث بسیاری را مقابل نظام جمهوری اسلامی شاهد بوده‌اند.

عظمتی به فتنه دشمنان پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 اشاره کرد و افزود: از 22 خرداد تا 9 دی که 202 روز به طول می‌انجامد زمان کمی برای به چالش‌کشاندن کشور نبوده است و دشمنان این توطئه را از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بودند تا چنین روزی را به وجود بیاورند.

وی با تصریح بر اینکه امروز جوانان ملت ما از یک روحیه حماسی و انقلابی بزرگ برخوردار هستند، یادآور شد: اگر این روحیه نبود در تداوم ارزش‌های انقلاب به مشکل برمی‌خوردیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه مردم انتظار دارند این روزهای تاریخی فراموش نشود و ارج گذاشته شود،‌ اذعان کرد: قرار است در روز 8 دی تجمع با شکوهی در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شود که لازمه آن اطلاع‌رسانی کافی و خوب است تا حماسه‌ای دیگر توسط مردم خلق شود.

عظمتی درباره برگزاری مراسم ویژه اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: جلسه‌ای در باره برگزاری مراسم روز اربعین حسینی (ع) برگزار شده که قرار است تمام هیئت‌های عزاداری رشت راس ساعت 9.5 صبح روز اربعین به طرف میدان شهرداری حرکت کنند.

انتهای پیام/84002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول