اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار رادان خبر داد

کاهش 9 درصدی تلفات حوادث رانندگی در کشور

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی از کاهش 9 درصدی تلفات ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور خبر داد.

کاهش 9 درصدی تلفات حوادث رانندگی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، سردار احمدرضا رادان پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد خودروها در سال 90 افزایش بسیاری داشته و این امر میل به سفر در کشور را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه خسارت‌های ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی در کشور قابل قبول نیست، افزود: سال گذشته شاهد کاهش 3 هزار نفری تلفات ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی در کشور بودیم.

رادان از کاهش 9 درصدی تلفات ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور خبر داد و تصریح کرد: نیروی انتظامی تلاش می‌کند رقم مذکور را تا پایان سال حفظ کند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی نقش مردم در همراهی با پلیس را بسیار تعیین کننده دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول نقش خود را نسبت به گذشته پویاتر انجام دادند.

وی بر تولید خودروهای استاندارد توسط خودروسازان تاکید کرد و گفت: مردم از خودروهای استاندارد شده بهتری استفاده می‌کنند.

رادان با اشاره به نصب ترمز ضد قفل در تمام خودروهای تولید داخل کشور، اضافه کرد: خودروسازان مکلف هستند استانداردها را در تولید خودرو رعایت کنند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی تصویب مقررات راهنمایی و رانندگی در مجلس شورای اسلامی را در کاهش تلفات جاده‌ای اثرگذار خواند و اضافه کرد: تجهیز جاده‌ها به سیستم دوربین‌های جاده‌ای در کشور دنبال می‌شود.

وی مسیر تهران – مشهد، اصفهان – شیراز، قم – اصفهان، قم – تهران، چالوس و فیروزکوه را دارای سیستم دوربین‌های جاده‌ای عنوان کرد و افزود: امسال مسیر استان خراسان به اردبیل زیر‌پوشش سیستم دوربین جاده‌ای قرار می‌گیرد و این امر در کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی تاثیرگذار است.

*توقف قاچاق کالا در بعضی از مناطق مرزی احساس می‌شود

رادان در ادامه با اشاره به موضوع مقابله با قاچاق کالا توسط نیروی انتظامی، اظهار کرد: موضوع مبارزه با قاچاق کالا در دستور کار نیروی انتظامی است و این امر به صورت ویژه دنبال می‌شود.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی به توجه دولت به قاچاق کالا در بحث هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: انسداد مرزها یکی از اهداف برخورد با قاچاق کالا است.

وی با بیان اینکه هزینه انسداد مرزها درآمد محسوب می‌شود، تصریح کرد: نیروی انتظامی پوشش بیشتری نسبت به مرزهای شمال غرب، جنوب شرق و مرزهای دریایی در شمال و جنوب کشور می‌دهد.

رادان برخورد پلیس را سبب افزایش کشفیات قاچاق کالا اعلام کرد و افزود: توقف قاچاق کالا در بعضی از مناطق مرزی احساس می‌شود.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی همچنین با اشاره به بحث انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال آینده، تصریح کرد: ورود به موضوع انتخابات هنوز زود است اما نیروی انتظامی تکالیف خود را در این‌باره انجام می‌دهد.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول