اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

مرمت مناره مسجد جامع قزوین پس از آتش‌سوزی آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: مرمت مناره غربی مسجد جامع قزوین پس از آتش‌سوزی که بر اثر اتصالات سیم‌های برق صورت گرفته بود، آغاز شد.

مرمت مناره مسجد جامع قزوین پس از آتش‌سوزی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، اسدالله بیرانوند اظهار داشت: مناره غربی مسجد جامع قزوین که قسمتی از آن بر اثر آتش‌سوزی ناشی از اتصال سیم‌های برق در نیمه شب دوم دی ماه آسیب دیده بود توسط استادکاران و مرمتگران استان قزوین آغاز شده است.

بیرانوند با اشاره به این حادثه افزود: خوشبختانه با حضور مأموران آتش‌نشانی، امدادی و یگان حفاظت میراث فرهنگی حریق مناره مهار و آسیب جدی به مناره این مسجد تاریخی وارد نشد و فقط قسمت چوبی مناره این مسجد تاریخی دچار حریق شده که مرمت آن نیز بلافاصله شروع شده است.

وی زمان مرمت این بنا را دو ماه اعلام کرد و افزود: مرمت مناره این مسجد حداکثر تا دو ماه آینده به پایان خواهد رسید و در حال حاضر یک تیم پنج نفره متشکل از مرمتگران، استادکاران و ناظران در حال مرمت مناره مسجد جامع قزوین هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، مدیریت واحد در اماکن فرهنگی، تاریخی و مذهبی را یکی از علل پیشگیری از بروز حوادث دانست و متذکر شد: وجود مدیریت یکپارچه در فضاهای فرهنگی، تاریخی و مذهبی می‌تواند عامل مهمی در پیشگیری از بروز این نوع حوادث باشد.

گفتنی است، مسجد جامع قزوین با شماره 121 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/77002/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول