اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان خبر داد

برگزاری جشنواره ملی کتاب کوچک در زنجان/برگزاری جشنواره فیلم 114

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جشنواره ملی کتاب کودک در استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره ملی کتاب کوچک در زنجان/برگزاری جشنواره فیلم 114

حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: فراخوان برگزاری جشنواره فیلم 114 ثانیه در دو ماه آینده در استان زنجان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جشنواره فیلم 114 ثانیه در استان زنجان به صورت ملی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نخستین دوره مسابقات قرآن و حدیث نیز در استان برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دبیرخانه ویژه جشنواره ملی کتاب کودک در استان زنجان تشکیل شده است، تصریح کرد: فراخوان این جشنواره نیز در دو ماه آینده ارائه می‌شود.

* گردآوری مجموعه متون دانش‌آموزان و دانشجویان زنجانی

وی گردآوری متون دانش‌آموزان و دانشجویان را با محوریت قرآن و عترت از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره ملی کتاب کودک اعلام کرد و افزود: امیدواریم استقبال از این جشنواره‌ها بالا باشد.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه فراخوان سوگواره فیلم و عکس داغ دل نیز در استان زنجان ارائه شده است، افزود: رویکرد این مسابقه پرداختن به زمینه هنری و عمومی فیلم و عکس با موضوع محرم است.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان و هنرمندان می‌توانند آثار مورد نظر خود را به صورت فیلم و عکس با موضوع ماه محرم به دبیرخانه مسابقه سوگواره عکس و فیلم داغ‌دل ارسال کنند، ادامه داد: آثار برگزیده پس از داوری‌ها اعلام می‌شود.

* آموزش غیرحضوری قرآن در زنجان

رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان تصریح کرد: این طرح به صورت غیرحضوری نیز آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سی‌دی آموزشی به منظور آموزش قرآن در قالب طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان طراحی شده است، یادآور شد: این سی‌دی‌ها ویژه کارگران، کارکنان و برخی از روستاییان طراحی می‌شود.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه در مدت کوتاهی نمی‌توان مهجوریت را از فعالیت‌های قرآنی و آموزه‌های دینی برطرف کرد، ادامه داد: استان زنجان یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه‌های دینی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیازهای مختلف بخش فرهنگی و دینی رفع شده است، اضافه کرد: مردم نیز از برنامه‌های مختلف فرهنگی استقبال بسیار خوبی دارند.

* کار فرهنگی نیازمند حضور همگانی است

رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان با تاکید بر اینکه یک اقدام فرهنگی نیازمند حضور همگانی است، ادامه داد: گام نخست نهضت انس با قرآن در استان زنجان نیز آموزش روخوانی به صورت عمومی بوده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسرای قرآن و عترت نیز به منظور اجرای نهضت قرآنی احداث شده است، تصریح کرد: وجود یک سامانه جامع در زمینه برنامه‌های قرآن و عترت از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور اجرای مناسب طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی یا نهضت قرآنی در استان است.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه در حال حاضر سامانه مورد نظر در زمینه نهضت قرآنی در استان طراحی و مورد بهره‏برداری قرار گرفته است، افزود: فضا برای پیگیری برنامه‌ها از نظر سخت‌افزاری نیز فراهم شده است.

وی همچنین اظهار داشت: اقدامات مورد نظر در زمینه اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان از نظر کارشناسی بررسی شده است.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول