اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی:

در آذربایجان غربی مقابل هر 100 دختر 105 پسر به دنیا می‌آید

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی گفت: در مقابل هر 100 دختر 105 پسر در مناطق مختلف آذربایجان غربی به دنیا می‌آید.

در آذربایجان غربی مقابل هر 100 دختر 105 پسر به دنیا می‌آید

محمد جوان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در هشت ماه سال جاری در مقابل هر 100 زن که از دنیا می‌رود 125 مرد فوت می‌کند.

این مسئول افزود: در هر ماه 3 هزار و 258 مورد ازدواج در آذربایجان غربی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در هر ساعت یک و نیم نفر و در هر شبانه‌روز چهل نفر فوت شده و می‌توان گفت در مجموع در هر ماه یک هزار و 234 نفر فوت کرده است.

جوان با اظهار به اینکه زیرساخت‌های راه‌اندازی ثبت احوال نوین فراهم می‌شود بیان داشت: بسترهای مورد نیاز برای صدور کارت ملی هوشمند فراهم است و در صورت ابلاغ سازمان مرکزی نسبت به عملیاتی کردن این برنامه اقدام می‌شود.

وی به ایجاد آرشیو الکترونیکی در ادارات ثبت احوال مناطق مختلف آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در راستای محقق کردن دولت الکترونیک انجام شده و روزانه به طور میانگین 30 هزار برگ سند در آذربایجان غربی ثبت می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی الکترونیکی کردن آرشیو ازدواج و طلاق را یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته در این اداره کل عنوان کرد و یادآور شد: تمهیدات لازم در این راستا اتخاذ شده تا اسناد ازدواج و طلاق در محضرها به صورت الکترونیکی تنظیم و به اداره‌های ثبت احوال استان منتقل شود که کارشناسان و مسئولان امر در این اداره‌ها، داده‌ها را در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ثبت می‌کنند.

این مسئول فرا رسیدن هفته ثبت احوال را به فعالان این عرصه تبریک گفت و متذکر شد: وظایف این اداره کل و اداره‌های تابعه آن به ثبت وقایع چهارگانه مبنی بر ازدواج، طلاق، وفات و ولادت منحصر نیست و در حوزه‌های مختلف اعم از تغییر نام و نام خانوادگی، صدور شناسنامه، کارت ملی و... اقدامات وسیعی انجام می‌گیرد.

جوان با اظهار به اینکه 107 نوع خدمت به اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود اذعان داشت: کارشناسان اداره‌های ثبت احوال در همه لحظه‌ها کنار مردم هستند به طوری که در رویدادهای مختلف زندگی اعم از ازدواج، طلاق، تولد و... آن را همراهی می‌کنند پس شهروندان از مراجعه به این اداره کل بی‌نیاز نیستند.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول