اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال مازندران خبر داد

صدور 160 هزار شناسنامه مکانیزه

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: تاکنون 160 هزار شناسنامه مکانیزه در مازندران صادر کرده‌ایم.‌

صدور 160 هزار شناسنامه مکانیزه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری فرج‌الله ملکی، مدیرکل ثبت احوال مازندران شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از گنجینه اسناد مشاهیر و سرداران شهید مازندران در سالن اجتماعات این اداره‌کل اظهار داشت:‌ با حضور مادر شهید کشوری گنجینه اسناد مشاهیر و سرداران شهید مازندران رونمایی شد.

وی ادامه داد: اداره‌کل ثبت احوال مازندران دارای 27 اداره، 12 نمایندگی مکانیزه، سه اداره مکانیزه، 19 اداره در مراکز شهرستان‌ها و هشت اداره در مراکز بخش‌ها است.

* صدور 160 هزار شناسنامه مکانیزه

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اینکه در دو بیمارستان ساری و آمل صدور شناسنامه به صورت مکانیزه انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال در استان از سال 89 آغاز شده است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون 160 هزار شناسنامه مکانیزه صادر کرده‌ایم، تصریح کرد:‌ هنوز فراخوان عمومی برای مکانیزه کردن شناسنامه‌ها نداده‌ایم، چرا که بستر آماده نیست.

ملکی با اشاره به اینکه صدور هر شناسنامه مکانیزه 15 دقیقه به طول می‌انجامد، افزود: تعداد متقاضی زیاد است و با امکانات فعلی پاسخگو نیستیم.

* مازندران از نظر جمعیت، هشت کشوری است

وی با بیان اینکه از 388 پست در اداره‌کل ثبت احوال، 123 پست خالی داریم، عنوان کرد: ‌استاندار مازندران دستور جذب 60 نفر را داده که چنانچه آزمون برگزار شده و این افراد را جذب کنیم، باز هم 63 پست خالی داریم.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اینکه 54.8 درصد از جمعیت مازندران را جمعیت شهری و 45.2 درصد را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد، بیان داشت: ‌مازندران از منظر میزان جمعیت در رتبه هشت کشوری قرار دارد و نرخ رشد جمعیت هم در استان یک است.

* بهره‌برداری از نخستین کارت هوشمند ملی کشور؛ اول قم بعد مازندران

این مسئول با بیان اینکه بهره‌برداری از نخستین کارت هوشمند ملی کشور فردا در قم انجام می‌شود، یادآور شد:‌ اعلام آمادگی کردیم که پس از استان قم، نخستین استانی باشیم که کارت هوشمند ملی صادر کنیم.

ملکی با اشاره به اینکه اگر بستر مهیا باشد، می‌توانیم این کار را انجام دهیم، متذکر شد:‌ کارت هوشمند ملی، کلید ورود به دولت الکترونیک است.

* مشکل طلاق داریم

وی با بیان اینکه 5 میلیون و 200 هزار سند در استان داریم، ابراز داشت:‌ نخستین استانی بودیم که آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی را شروع کردیم، اما اکنون به دلیل کمبود اعتبارات، به رده 20 کشور رسیدیم.

مدیرکل ثبت احوال مازندران ادامه داد:‌ از 100 میلیون اعتباری که استانداری مازندران برای این کار به ما اختصاص داد، تنها 14 میلیون تومان جذب شده است.

این مسئول گفت: گنجینه اسناد مشاهیر و سرداران شهید را برای نخستین‌بار در استان شکل دادیم.

ملکی با اشاره به اینکه اگر مشکل طلاق داریم، باید کار فرهنگی صورت گیرد، یادآور شد: با دستور و بخشنامه کار پیش نمی‌رود.

* تعیین تکلیف حدود 96 هزار سند

وی با بیان اینکه 98 هزار و 528 سند راکد در استان داشتیم، تصریح کرد:‌ حدود 96 هزار سند را تعیین تکلیف کردیم.

مدیرکل ثبت احوال مازندران در پایان با اشاره به اینکه چند ماه است که اضافه کار، حق مأموریت و رفاهی کارکنان را نتوانستیم، پرداخت کنیم، افزود:‌ فردا همزمان با روز ملی ثبت احوال، سالروز تولدم است و اگر به من هدیه نمی‌دهید، هدیه کارکنان را پرداخت کنید.

انتهای پیام/86007/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول