اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کاریکاتور گچساران:

هنر کاریکاتور در میان جناح‌های سیاسی له شده است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کاریکاتور گچساران گفت: هنر کاریکاتور بسیار مظلوم واقع شده و در میان جناح‌های سیاسی و افکار مختلف در حال له شدن است.

هنر کاریکاتور در میان جناح‌های سیاسی له شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امین گنجون امروز در جلسه نشست انجمن‌ها و گروه‌های فرهنگی و هنری با فرماندار این شهرستان اظهار داشت: بیشتر مشکلات مطرح شده هنرمندان در این جلسه به مشکلات استانی و کشوری برمی‌گردد و این اظهارات تنها جنبه درد و دل دارد.

وی افزود: این مشکلات هیچ‌گاه برطرف نخواهد شد مگر این‌که در سطح کشور برطرف شود.

هنرمند نباید دغدغه نان داشته باشد

گنجون با بیان اینکه یک هنرمند نباید هیچ‌گاه دغدغه نان داشته باشد، ادامه داد: من نباید به عنوان یک حقوق‌بگیر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاغل باشم که به عنوان مثال اگر قصد برگزاری نمایشگاه کاریکاتور داشته باشم به فرض از مدیرکل خود ترس داشته باشم.

رئیس انجمن کاریکاتور گچساران با تشکر از حمایت‌های رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: احساس من بر این است که کاریکاتور بسیار مظلوم واقع شده و در میان جناح‌های سیاسی، افکار و سلیقه‌های مختلف در حال له شدن است.

گنجون تصریح کرد: زمانی که کاریکاتور با طبع و روحیات گروهی فعالیت کند و به معضلات دیگری بپردازد، مورد استقبال قرار می‌گیرد اما وقتی به خودی‌ها پرداخت نگاه‌ها تغییر می‌کند.

گنجون تأکید کرد: با این مشغله و دغدغه دیگر زمانی برای تفکر و تولید هنر باقی نمی‌ماند، یک هنرمند باید دغدغه نان نداشته باشد تا توانایی فرهنگ‌سازی و تولید هنر داشته باشد.

لزوم حمایت فرمانداری از هنر کاریکاتور

وی با بیان اینکه از هنر کاریکاتور می‌شود در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با برخی‌ ناهنجاری و معضلات اجتماعی از جمله بدحجابی استفاده کرد، یادآور شد: اگر در این زمینه فرمانداری حمایت‌های لازم را به عمل آورد، تابوی کاریکاتور شکسته شده و فضا کمی باز می‌شود.

گنجون از اعلام آمادگی خود برای برگزاری نمایشگاه کاریکاتور در گچساران خبر داد و بیان داشت: متأسفانه برخی از افراد مستقیم و غیرمستقیم به عدم برگزاری این نمایشگاه ایراد گرفته و معتقد هستند که این نمایشگاه برگزار نشود.

انتهای پیام/82001/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول