اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

«واگویه‎های گاه به گاه» در شهرکرد به روی صحنه رفت ‏

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: نمایش «واگویه‌های گاه به گاه مردی که به یادش نمی‌آورم» در شهرکرد به روی صحنه رفت.

«واگویه‎های گاه به گاه» در شهرکرد به روی صحنه رفت ‏

حجت‌الله شیروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بدون شک تئاتر به عنوان یکی از اثرگذارترین هنرها می‌تواند تاثیر زیادی بر مخاطب خود بگذارد‏‎.‎

وی افزود: در صورتی که تئاتر استان بتواند در طول سال به صورت مداوم اجرای عموم داشته باشد، می‌تواند در رونق گرفتن و پیشرفت این هنر فاخر در استان اثرگذار باشد.

شیروانی با اشاره به اجرای نمایش «واگویه‌های گاه به گاه» در شهرکرد، بیان داشت: این نمایش به کارگردانی احمدرضا رافعی بروجنی تا هفتم دی ماه در پلاتوی نمایش مجتمع فرهنگی هنری امیرکبیر اجرای عموم خواهد داشت‎.‎

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در ادامه تئاتر را یکی از شاخه‌های هنری بسیار موثر در جامعه برشمرد و گفت: در جوامع توسعه یافته و یا در حال توسعه، تئاتر از ارکان اصلی و تحول آفرین نهاد اجتماعی فراغت و هنر محسوب می‌شود که دارای نهادهایی فرعی مانند سینما، تلویزیون و... است.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد اجتماعی در راستای رفع نیازهای انسانی و اجتماعی، علاوه بر تعامل با ساختارها و هنجارهای جمعی، با هنرآفرینی و خلق آثار نمایشی به تجلی زیبای حقایق و بیان جذاب انگیزه‌ها و احساسات مردم می‌پردازد و کارکرد عمیق و فراگستر خود را هم به عنوان آینه حیات جمعی و هم به عنوان الگوی زندگی اجتماعی بروز می‌دهد.

شیروانی اذعان داشت: تئاتر به عنوان وسیله‌ای موثر و کارآمد برای تقویت تلاش‌های معیشتی و دفاعی و یا تحکیم مبانی حقوقی، اجتماعی شدن، قانون پذیری و نظم و انضباط اجتماعی نیز در قالب نمایش‌های متنوع، جذاب و آگاهی بخش مورد استفاده مسئولان جامعه قرار گرفته شده است.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول