اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل خبر داد

افتتاح مجتمع فرهنگی، هنری گرمی در دهه فجر

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: مجتمع فرهنگی، هنری شهرستان گرمی که از پیشرفت مطلوبی برخوردار است دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح مجتمع فرهنگی، هنری گرمی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در جریان بازدید از تعدادی طرح عمرانی و اجرایی در شهرستان گرمی اظهار داشت: این مجتمع فرهنگی، هنری در شهرک ولیعصر این شهرستان احداث می‌شود که برای سرعت گرفتن اجرای این پروژه 50 میلیون تومان اعتبار تزریق کردیم.

وی تصریح کرد: تکمیل این پروژه تحول چشمگیری را در اجرا و تقویت برنامه‌های فرهنگی به وجود می‌آورد و سبب می‌شود تا در یک حرکت منسجم بتوانیم برای صاحبان گروه‌های هنری و فرهنگی بستر اجرای برنامه‌های مطلوب‌تر را به وجود آوریم.

میرجعفریان در ادامه بازدید خود از سد کلاسر دیدن کرد و افزود: این پروژه جزء پروژه‌های مهر ماندگار است که روند اجرای آن باید تسریع شده و پیشرفت 30 درصدی آن ارتقا یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پسندیده نیست بعد از چهار سال این پروژه تنها از 30 درصد پیشرفت برخوردار شود به طوریکه تاکنون 20 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

وی علت تأخیر در اجرای این پروژه را عدم تخصیص اعتبار در سال‌های گذشته اعلام کرد و ادامه داد: 130 میلیارد ریال برای تکمیل این سد نیاز است.

میرجعفریان همچنین از مسکن مهر این شهرستان بازدید کرد و با اشاره به توفیق پروژه‌های مسکن مهر در نقاط مختلف استان خواستار مشارکت و استقبال متقاضیان برای پرداخت آورده اولیه و منابع مالی مورد نیاز شد.

وی اضافه کرد: 21 واحد مسکن مهر در این شهرستان در مرحله نازک‌کاری قرار دارد که تا پایان سال به مرحله افتتاح می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون عمرانی استاندار اردبیل همچنین در نشست با فرماندار گرمی در بررسی مشکلات و موانع پیش روی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بیان کرد: 700 میلیون تومان برای تکمیل ساختمان دولت موران در نظر گرفته شده که با تأمین آن این مجموعه نیز تا دهه فجر آماده بهره‌برداری می‌شود.

میرجعفریان همچنین از واگذاری دو دستگاه وسایط نقلیه سنگین با اعتبار 800 میلیون تومان برای شهرداری‌های مختلف گرمی و 20 میلیون تومان نیز برای شن‌ریزی 20 روستای مرکزی گرمی خبر داد.

فرماندار شهرستان گرمی نیز در این نشست گفت: 17 طرح آبرسانی به صورت مجتمع و تک روستایی به میمنت سالگرد پیروزی انقلاب در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

محمود علایی افزود: با بهره‌برداری از این مجموعه‌ها 302 خانوار با یک‌هزار و 584 نفر از ساکنان مناطق روستایی از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی با برشمردن قابلیت‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری گرمی تصریح کرد: با تأمین زیرساخت‌ها در مجموعه‌های گردشگری نظیر داش‌دیبی و دریاچه گیلارلو شاهد حضور گردشگران متعدد در این منطقه می‌باشیم.

انتهای پیام/62001/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول