اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون کرمان خبر داد

ارسال‌ سالانه 34 ‌هزار واحد پلاسمای خون به آلمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: سالانه 34 تا 35 هزار واحد تولید پلاسمای موجود استان کرمان‌ برای فرآوری به کشور آلمان ارسال می‌شود.

ارسال‌ سالانه 34 ‌هزار واحد پلاسمای خون به آلمان

محمدرضا مهدی‌زاده‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: وظیفه اصلی سازمان انتقال خون، تامین خون سالم برای بیماران است و طی هفت سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در این راستا انجام گرفته که استان کرمان را به رتبه برتر در سطح کشور رسانده است.

وی با اشاره به رشد 65 درصدی خون‌دهی در استان کرمان‌ تصریح کرد: سال 83 میزان خون‌دهی در استان کرمان‌ 44 هزار درصد بود که در سال 90 این میزان به 74 هزار درصد رسید.

مهدی‌زاده عنوان کرد: در 9 ماه سال جاری نیز به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد 10 درصدی را در‌ زمینه خون‌دهی در استان کرمان شاهد هستیم.

وی گفت: همچنین اهدای مستمر خون در سال 83 به میزان 33 درصد بود که در پایان سال 90 به 52.5 درصد رسیده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه مصرف فرآورده‌های خونی نیز افزایش یافته است، افزود: استان کرمان از نظر تعداد بیماران تالاسمی در کشور دارای رتبه پنجم است، زیرا یک هزار و 200 نفر بیمار تالاسمی در این استان وجود دارد و هر بیمار ماهانه یک تا دو واحد خون احتیاج دارد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر جراحی‌های باز زیادی نیز انجام شده است، بیان داشت: پیوند کبد حدود 50 تا 60 و در برخی موارد به 100 واحد خون نیاز دارد و انواع پیوندهای دیگر نیز واحدهای خون بیشتری را مطالبه می‌کنند.

مهدی‌زاده گفت: پاسخگوی 95 درصد از احتیاجات و نیازمندی‌های خون هستیم به طور مثال حتی در شهرستان کهنوج به وفور خون اهدا می‌شود.

وی ‌افزود: سالانه‌ تا 3 هزار و 500 واحد خون به استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌فرستیم که ‌سال جاری به استان فارس نیز ارسال داشته‌ایم.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد:‌ صنعت فرآوری پلاسما را ‌نداریم که فاکتور هشت و 9 در خارج از کشور فرآوری می‌شود به طوری که سالانه 34 تا 35 هزار واحد تولید پلاسمای موجود استان را برای فرآوری به کشور آلمان می‌فرستیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان ابراز داشت: بیماران تالاسمی حتما باید پلاسمای مورد نیاز را از طریق کیسه‌های فیلتردار مصرف کنند که در استان کرمان حدود 85 درصد بیماران از این روش استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/2446/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول