اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی صورت می‌گیرد

برگزاری مانور تخصصی اهدای خون در قم

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون استان قم از برگزاری مانور تخصصی اهدای خون در قم همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

برگزاری مانور تخصصی اهدای خون در قم

علی الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری مانور تخصصی اهدای خون اظهار کرد: روزهای خاصی بر اساس تصمیم‌گیری سازمان انتقال خون برای برگزاری مانور تخصصی اهدای خون تعریف شده است.

وی از برگزاری مانور تخصصی اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و افزود: این مانور به منظور فرهنگ‌سازی اهدای خون به جای فعالیت‌های نادرست مانند قمه‌زنی برگزار می‌شود و تاکنون مورد استقبال مردم شریف ایران اسلامی از جمله استان قم قرار گرفته است.

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم با اشاره به تعیین سه مرکز برای اهدای خون در ایام عاشورا و تاسوعا گفت: مراکز انتقال خون واقع در خیابان 15 خرداد، حضرت روح‌الله واقع در خیابان معلم و محراب واقع در ابتدای بلوار کارگر برای ترویج این فرهنگ ارزشمند پذیرای زائران و عزاداران است.

وی عنوان داشت: قم به عنوان استان معین در راستای تأمین خون و فرآورده‌های خونی استان‌های همجوار بر اساس درخواست آنها اقدام می‌کند بنابراین تامین ذخیره خون و فرآورده‌های آن ضروری است.

الهی یادآور شد: علاقه‌مندان به اهدای خون می‌توانند از ساعت 8 تا 18 و 30 دقیقه به سه مرکز ذکر شده برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم با نیت «اهدای خون، اهدای زندگی» و ادای نذورات در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) حضور پرشوری در مراکز اهدای خون خواهند داشت.

*کمبود فرآورده‌های خونی در استان وجود ندارد

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم با بیان اینکه کمبود فرآورده‌های خونی در استان وجود ندارد گفت: با وجود اینکه طی دو هفته اخیر درخواست اضطراری تأمین خون از سوی استان‌های مختلف داشتیم ذخیره خونی کنونی استان به اندازه مناسبی است.

وی با اشاره به استقرار تیم سیار اهدای خون گفت: این تیم از 27 آبان تا دوم آذر در راستای تأمین خون و فرآورده‌های آن در هیئت ثارالله مدرسه فیضیه استقرار پیدا کرد.

الهی یادآور شد: 150 نفر از عزاداران حسینی در تیم سیار اهدای خون طی پنج شب گذشته به اهدای خون پرداختند.

انتهای پیام/78003/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول