اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با ایام محرم

468 نفر در قزوین خون اهدا کردند/ افزایش 10 درصدی اهدای خون در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: هم‌زمان با عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) در قزوین از 593 نفر مراجعه‌کننده 468 نفر موفق به اهدای خون در این استان شدند که این رقم نشان از افزایش 10 درصدی اهدای خون دارد.

468 نفر در قزوین خون اهدا کردند/ افزایش 10 درصدی اهدای خون در قزوین

علی‌اکبر کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با تسلیت ایام سوگواری ابا‌عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: هم‌زمان با ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) مردم استان قزوین با اهدای خون خود به بیماران و نیازمندان این ماده حیاتی، آنها یاری رساندند.

وی ادامه داد: در روز تاسوعا 341 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 276 نفر موفق به اهدای خون شدن و در روز عاشورا با 252 مراجعه‌کننده، 192 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: در مجموع از تعداد 593 مراجعه‌کننده 468 نفر موفق به اهدای خون شدند که در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

کیانی با بیان اینکه افزایش اهداکننده به این معنا نیست که دیگر احتیاج به اهدای خون نیست، تصریح کرد: نیاز به خون یک امر طبیعی است و افزایش اهداکنندگان در روزهای اخیر به معنای رفع نیاز به اهدای خون در روزهای آینده نیست مخصوصا در ایام سرد زمستان نیاز به این ماده حیاتی بیشتر است.

این مسئول ادامه داد: امیدوارم اهداکنندگان ما در خدمت‌رسانی به نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی در تمامی ایام سال یاری کنند.

کیانی با اشاره به ساعات اهدای خون در قزوین و تاکستان اضافه کرد: ساعات اهدای خون در پایگاه مرکز استان قزوین چهارراه طالقانی از ساعت هشت صبح تا 19:30 است و ساعات اهدای خون در مرکز خون‌گیری تاکستان از ساعت هشت تا 13 است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: هنگام مراجعه برای اهدای خون ارائه کارت ملی ضروری است.

انتهای پیام/77002/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول