اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان:

کرمان 91 نخبه شاهد و ایثارگر دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: در استان کرمان 91 نخبه شاهد و ایثارگر داریم در صورتی که سه درصد دانشجویان کشور را تشکیل می‌دهند.

کرمان 91 نخبه شاهد و ایثارگر دارد

محمدرضا حسنی‌سعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 19 هزار و 527 نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان کرمان در مسابقات، همایش‌های قرآنی و محافل قرآنی خانگی در موضوع مفاهیم، حفظ و روخوانی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در شش ماه نخست سال جاری 3 هزار و 665 تفر در اردوها و سفرهای زیارتی، سیاحتی شرکت کرده‌اند و 91 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در رشته‌های هنری فعالیت دارند.

حسنی‌سعدی بیان کرد: چند کانون فرهنگی شاهد وجود دارد که در برنامه‌های فرهنگی این کانون‌ها 10 هزار و 607 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران شرکت کردند.

وی عنوان کرد: در سال جاری یک هزار و 99 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران استان کرمان به حج عمره و تمتع مشرف شدند و 542 نفر از این خانواده‌ها در مسابقات ورزشی کشوری در رشته‌های تنیس، ویلچررانی، کوهپیمایی، والیبال نشسته و ... شرکت کردند.

حسنی سعدی گفت: یک هزار و 114 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران در تمرینات و مسابقات ورزشی استان کرمان شرکت داشتند.

وی تصریح کرد: در استان کرمان 91 نخبه شاهد و ایثارگر داریم و نرخ مشروطی افراد عادی در علوم پزشکی بین هشت تا 10 درصد، اما در میان دانشجویان شاهد و ایثارگر بین سه تا پنج درصد است و 10 درصد دانشجویان نخبه کشوری دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند در حالی که سه درصد دانشجویان کشور را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بیان داشت: در دبیرستان‌های استان کرمان 3 هزار و 69 نفر از دانش‌آموزان شاهد زیر پوشش وجود دارد و بعد از استان‌های اصفهان و یزد دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر استان کرمان رتبه‌های دوم و سوم را کسب کرده‌اند.

حسنی‌سعدی افزود: 5 هزار و 538 نفر دانشجویان شاهد و ایثارگر استان کرمان در 50 موسسه آموزشی و دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: چند اثر از جمله کتاب خاطرات 49 نفر از جانبازان قطع نخاعی استان کرمان و خاطرات شهید خانعلی سیرفر آماده چاپ است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ساعت‌های زیادی برنامه با صدا و سیمای مرکز کرمان برای معرفی خانواده شهدا و ایثارگران برگزار کرده‌ایم.

حسنی‌سعدی عنوان کرد: 18 حسینیه شاهد در سراسر استان کرمان راه‌اندازی شده و طی سال فعال هستند و در آنها مراسم‌های مختلفی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80018/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول