اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

آغاز پذیرش دانشجوی دکترا در دانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در سطح استان مازندران 2 پردیس دخترانه و پسرانه دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد و از نیمسال دوم در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کار خود را آغاز می‌کند.

آغاز پذیرش دانشجوی دکترا در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر فرهنگی و مدیران پژوهشی مازندران در باشگاه فرهنگیان ساری اظهار داشت: بهترین و مهم‌ترین بستر پژوهش مدرسه است. مدرسه‌ای که بر اساس سند بنیادین چرخش‌های تحولی داشته باشد.

وی افزود: این چرخش تحولی در حکم یک وظیفه و ضرورت و مطالبه است و مدرسه باید به مطالبات و ضرورت‌ها و وظایف خود عمل کند.

امیری تصریح کرد: مدرسه‌ای که ایستا باشد و در سنت خودش باقی بماند و عمری را همینطور بگذراند در جایگاه تعلیم و تربیت پذیرفته نمی‌شود و باید با سند تحول بنیادین و مطالباتی که در خارج از حوزه آموزش و پرورش دارد تحولات چرخش‌آفرین خودش را پیدا کند‌.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه باید از مدرسه یک تعریف جدید ارائه دهیم، تاکید کرد: نیاز است از حوزه‌های پیرامونی آموزش و پرورش از معلمان، دانشمندان، دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه کمک بگیریم و برای فرهنگ‌سازی و آماده‌سازی معلمان مدرسه و اجرایی کردن آن باید بر اساس سند نحول بنیادین تعریف جدیدی از مدرسه ارائه دهیم.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش یک نهاد آموزشی بود و الان نهاد فرهنگی و اجتماعی شده است و در مسیر آموزش انتقال کتب درسی به دانش‌آموز با فرهنگی شدن نهاد مسئولیت نیز گسترده‌تر شده است.

امیری با بیان اینکه باید بر اساس سند تحول بنیادین مدرسه جدید و الگو را به مردم بشناسانیم، متذکر شد: مردم نمی‌دانند مدرسه موفق و الگو چیست اما این مطالبات در ذهن مردم است و به زبان نمی‌آورند و شاید یک واژه برای آن پیدا نکرده‌اند امروز مردم دوست دارند تربیت بچه‌ها در مدرسه همه‌جانبه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به شرکت 2 هزار فرهنگی در طرح پژوهشی اشاره و خاطر نشان کرد: 39 هزار نفر معلم در سطح استان داریم گویا معلمان ما در کار خود نیاز به پژوهش نمی‌بینند و این عیب است.

وی با بیان اینکه مدرسه‌های ما مدیران با پژوهش آشنا نیستند، گفت: همه باید تلاش کنند متولیان پژوهشی آموزش و پرورش مدرسه را با پژوهش آشنا کنند و این توانمندی را در مدرسه در معلمان و مدیران آشنا کنند. معلم ما فکر می‌کند شرح وظیفه صددرصد معینی دارد.

امیری یادآور شد: تعلیم و تربیت این نیست که الان شاهد آن هستیم. آموزش و پرورش بستر وسیعی دارد معلمان تحصیلکرده و با تجارب بالا هستند و معلم یک چهاردیواری که الان می‌بینید نیست و توانمندی‌های بی‌شماری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه ما برای دیپلم دادن و فرستادن بچه‌ها به دانشگاه مدرسه را باز نکردیم، عنوان کرد: باید بچه‌ها را تربیت کنیم و در بحث تربیت باید به همه جنبه‌های شخصیتی بچه توجه و برنامه‌ریزی شود. شخصیت انسان بسیار پیچیده است بچه‌ها ماشین نیستند.

امیری اذعان داشت: معلم قبل از انتقال دانش انسان است و اینکه مدرسه را کانون فرهنگی می‌نامیم به این علت است که به دنبال انسان‌های متوازن، متعادل و متعهد باشد و مدرسه‌ای موفق است که به همه بعدهای وجودی انسان توجه کند.

وی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و مدرسه باید دوسویه باشد، گفت: معلمان ما در کلاس‌های ارشد و دکترا نمی‌توانند هیچ دفاعی از آموزش و پرورش کنند چون هیچ شناختی از آموزش و پرورش امروز ندارند. محققان باید ابتدا آموزش و پرورش امروز را بشناسند و با تکیه بر آن در مجامع علمی به تحقیق بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان یکی از مصادیق سند تحول بنیادین است، عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان دارای یک ساختار خوب است و 62 پردیس دخترانه و پسرانه در کشور پیش‌بینی شده و در سطح استان مازندران 2 پردیس دخترانه و پسرانه تاسیس شد و از نیمسال دوم در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا کار خود را آغاز می‌کند.

امیری تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان پشتیبان آموزش و پرورش و تقویت نیروی انسانی و تربیت معلمان متدین و کارآمد و زمینه پیش‌بینی راهکارهای مختلف تربیت و تدریس است.

وی با بیان اینکه امیدواریم نظریه تعلیم و تربیت بومی را در سطح استان‌ها داشته باشم، تصریح کرد: پیش‌بینی مهمی است و دانشگاه فرهنگیان می‌تواند خلاهای استان را پر کند. در استان دانشمند و محققان بی‌شماری در حوزه‌های مختلف مشغول به کارند و آموزش و پرورش وظیفه دارد از این توانمندی‌ها استفاده کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در سند تحول بنیادین از معلم به عنوان پژوهنده یاد شده است، متذکر شد: معلم دیگر یک کارمند نیست که هر روز یک کار تعریف شده‌ای انجام دهد معلم یک محقق است و باید به وجهه پژوهشی خود بیشتر توجه کند.

وی با بیان اینکه مدیران باید بدانند در چه جایگاهی انجام وظیفه می‌کنند، افزود: در استانی هستیم که باسوادترین مردم کشور هستند و آموزش و پرورش باید سطح علمی خود را بالا ببرد. مدیران باید بدانند مردم از آنها چه انتظاری دارند.

امیری بیان داشت: قطار علمی و پژوهشی آموزش و پرورش مازندران به راه افتاده است.

به گزارش فارس، در این مراسم از پژوهشگران برتر فرهنگی در سطح استان مازندران تجلیل شد.

انتهای پیام/86016/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول