اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شوشتر مطرح کرد

جهل؛ علت بزرگ‌نمایی مسئله وهابیت در خوزستان

خبرگزاری فارس: امام جمعه شوشتر گفت: مسئله وهابیت در خوزستان از سر جهل برخی مدیران بزرگ‌نمایی شده و باید در راستای مبارزه اصولی با این مسئله همه دستگاه‌های فرهنگی وارد عمل شوند.

جهل؛ علت بزرگ‌نمایی مسئله وهابیت در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اسلامی شهر و رئیس شورای فرهنگ عمومی در سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) برای تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: پرداختن به مسئله وهابیت، این فرقه ضاله را در استان معرفی می‌کند ولی باید به نحوی تلاش کنیم که تنها محتوای پوچ این فرقه بین مردم معرفی شود و از این مذهب و فعالیت‌های آن حرفی به میان نیاید.

وی با اشاره به حدیث «الانسان حریصُ علی ما منع» خاطر نشان کرد: انسان به صورت فطری هر چیزی را که منع شود برای به دست آوردنش حریص می‌شود و باید تلاش کرد تا برای وهابیت با این نوع برخورد‌ها به نحوی مروج افکار آن‌ها نباشیم.

سلیمانی با اشاره به برخی اشتباهات رخ داده درباره برخورد با قضیه وهابیت، افزود: در سال‌های گذشته برای فیلمی به نام «مارمولک» چنین شرایطی به وجود آمد و به حدی این مسئله در جامعه حساس شد که همه از پیر و جوان به دنبال سی‌دی این فیلم می‌گشتند تا آن را ببینند که این خود نشان از تاثیر معکوس بر جامعه هدف در مسائل فرهنگی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر تاکید کرد: برای مقابله با مشکل وهابیت تنها باید مکتب اهل بیت (ع) را معرفی کرد و مبلغان کار خود را باید به درستی انجام دهند.

*بودجه فرهنگی در شهرداری مغفول نماند

امام جمعه شوشتر همچنین بر جذب اعتبارات فرهنگی و هزینه کرد مناسب آنها تاکید کرد و اظهار داشت: نباید بودجه فرهنگی در شهرداری مغفول بماند.

سلیمانی افزود: شوشتر یکی از شهرهای باسابقه در مسائل فرهنگی است و باید در راستای رفع مشکلات فرهنگی این شهر تلاش شود و شهرداری نیز اگر چه تاکنون بسیار خوب همکاری کرده اما باید نقش بیشتری توسط این نهاد ایفا شود.

وی خاطر نشان کرد: شوشتر از نظر امر به معروف و نهی از منکر مشکل دارد و باید ستاد این فریضه فعال‌تر عمل کند و متولیان امر باید تلاش بیشتری داشته باشند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: 15 ماه است که در جلسه شورای آموزش و پرورش شوشتر شرکت نمی‌کنم و مدیران قبلی و فعلی آموزش پرورش اصلا جویا نمی‌شوند که چرا در این جلسات حضور نمی‌یابم گویی اصلا عدم حضور یک عضو برای این شورا مهم نیست.

وی خاطر نشان می‌کند: امام جمعه دارای مسئولیت‌هایی است که باید در این شورا نقش مهمی ایفا کند ولی تنها به عنوان یک عضو عادی دعوت می‌شود و حضور یا عدم حضورش نیز مسئله خاصی نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر افزود: دلایل عدم حضورم را در این شورا به رئیس آن که شخص فرماندار و دبیر آن که رئیس اداره آموزش پرورش است اعلام کرده‌ام.

*از برخی مسائل دلم خون است

امام جمعه شوشتر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در برخی مسائل فرهنگی در شوشتر آنقدر ضعیف عمل می‌شود که دلم از این نهادها خون است و امیدوارم تغییراتی در آنها اتفاق بیفتد.

سلیمانی خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات در حوزه فرهنگ شوشتر در حال پیگیری برخی مسائل هستیم ولی پیگیری‌ها به جایی نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: در مسئله ترویج حجاب دارای نواقص زیادی هستیم با این وجود، وضع شوشتر از همه شهرهای استان بهتر است ولی این مسئله نباید مانعی برای پیگیری مشکلات در این حوزه باشد زیرا این وضعیت، مطلوب شهر دارالمومنین شوشتر نیست.

سلیمانی خاطر نشان کرد: شوشتر در ابتدایی‌ترین مسئله که همانا داشتن یک مصلی نماز جمعه است مشکل دارد، این مشکل در دوران طلایی دولت‌های نهم و دهم که شهرهای استان خوزستان بسیاری تا سقف 20 میلیارد ریال اعتبار ساخت مصلی دریافت کردند هنوز حل نشده است.

وی تاکید کرد: هنوز ابتدایی‌ترین مشکل در این زمینه که تامین زمین است حل نشده است.

انتهای پیام/72006/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول