اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرک علمی و تحقیقاتی / بخش دولتی جا مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک علمی و تحقیقاتی جلوتر از بخش دولتی است.

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرک علمی و تحقیقاتی / بخش دولتی جا مانده است

محمود شیخ زین‌الدین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی بیشتر در حوزه فناوری فعال است، اظهار کرد: بستری که ما فراهم کرده و اعتبارات را به آن اختصاص می‌دهیم بیشتر شرکت‌های فناورانه است که دنبال ایجاد فضای بازار کار است تا تولید را به دست مصرف کننده برسانند.

وی با بیان اینکه سال گذشته حضور 120 شرکت رکورد خوبی در کشور به لحاظ پذیرش بود، افزود: اکنون 4 هزار و 500 نفر در این حوزه مشغول به کار هستند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی با برخی از شرکت‌ها همچون فولاد مبارکه قرارداد باز دارد.

وی اتفاق خاص در حوزه شهرک علمی و تحقیقاتی را رونمایی از کتاب الکترونیک آریا برای نخستین بار در کشور توسط رئیس جمهور عنوان کرد.

زین‌الدین اضافه کرد: این کتاب با همکاری آموزش و پرورش منتشر و در 5 میلیون نسخه توزیع شده است که اکنون انتشارات مجلسی و نیز شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ادامه کار را انجام می‌دهند.

وی با تاکید به اینکه این کتاب الکترونیک مکانیسم آموزشی را تغییر می‌دهد، گفت: قرارداد صنعتی خوبی در مورد این کتاب و سایر تحقیقات منعقد شده که سیستم پژوهشی را متحول می‌کند. رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یکی از اقدامات خود این شهرک علمی پیشرو بودن سرمایه‌گذاری بخش از بخش دولتی در حوزه عمرانی عنوان کرد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یکی از محدودی‌های این شهرک علمی و تحقیقاتی را تسهیلات شرکت‌های فناوری دانست و گفت: این شرکت‌ها به سختی می‌توانند طرح‌های آزمایشگاهی خود را به نیمه صنعتی برسانند و یا تسهیلات آسانی به دست آورند که آزمایشگاه، کارگاه و فضاهای پژوهش را تولید کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون 95 شرکت و مؤسسه را در سال جاری پذیرش کردیم که در بیشتر شهرستان‌هایی که قابلیت بازاریابی محصول دارند بوده‌اند.

زین‌الدین؛ شهرضا، نجف‌آباد، شاهین شهر، خوانسار، گلپایگان، مبارکه و فلاورجان را از جمله شهرستان‌های با قابلیت بازاریابی عنوان کرد و افزود: در شهرضا و نجف آباد به کمک دانشگاه آزادشان که بهترین مراکز رشد کشور است رشد خوبی پیدا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: محققان نمی‌توانند انفرادی کار کنند و کار نوآورانه باید تیمی و با مشارکت همراه باشد.

انتهای پیام/63012/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول