اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

راه‌اندازی 2 ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: دهه فجر امسال دو ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی می‌شود و افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در دستور کار این شهرک است.

راه‌اندازی 2 ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعادت بهرامی صبح امروز در حاشیه دومین روز از برگزاری نخستین گردهمایی کارشناسان ایمنی و بهداشت شرکت شهرک‌های صنعتی کشور اظهار کرد: این گردهمایی از روز گذشته در استان آغاز شده و طی این دو روز شرکت‌کنندگان از سراسر کشور راهکار‌های اجرایی خود را در ارتباط با موضوع این گردهمایی ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: ایمنی و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در بخش‌های صنعتی یکی از راهکار‌های اجرایی مورد نیاز در زمینه حفظ و حراست از سرمایه‌گذاری‌ها و نیرو‌های انسانی فعال در شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی به شمار می‌رود.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه نقش ایمنی و پیشگیری در زمینه ایمن‌سازی فعالیت واحد‌های صنعتی باید پر‌رنگ‌تر شود، تصریح کرد: حفظ و صیانت از منابع انسانی و مالی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های تمام مجموعه‌های فعال در سطح جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان از استان‌های پیشگام در راستای ایمن‌سازی و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بوده است، ادامه داد: در حال حاضر 80 شهرک صنعتی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و بودجه‌ای از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای فعالیت این شهرک‌ها در نظر گرفته شده است.

بهرامی با بیان اینکه بخشی از بودجه‌های در نظر گرفته شده برای شهرک‌های صنعتی استان به اجرای مباحث زیست محیطی در این شهرک‌ها اختصاص داده می‌شود، تاکید کرد: البته بحث ایمنی و بهداشت شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی نیز در این بخش مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود شهرک‌های صنعتی و صنایع پر‌خطر موجود در سطح استان در یک مکان با فاصله‌های مشخص شده گنجانده شوند، افزود: با این اقدام شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی به لحاظ پر‌خطر بودن درجه‌بندی و تراز‌بندی می‌شوند و موارد ایمنی در زمینه فعالیت این واحد‌ها اجرا می‌شود.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تأکید بر اینکه این شرکت در حدود 4 هزار و 600 متر بنا برای حدود 16 شهرک صنعتی در استان مراحل ایمنی و پیشگیری را اجرا کرده است، گفت: در حال حاضر 13 ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی استان به منظور ایمن‌سازی این شهرک‌ها مستقر هستند.

وی اظهار کرد: دهه فجر امسال دو ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی می‌شود و افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در دستور کار این شهرکت است.

بهرامی با بیان اینکه البته راه‌اندازی این ایستگاه‌ها بر اساس اولویت‌بندی و نیاز شهرک‌های صنعتی به ایستگاه‌های آتش‌نشانی است، افزود: ارائه آموزش به نیرو‌های فعال در این شهرک‌ها و تجهیز کارگاه‌های آموزشی در راستای ارتقای ایمنی شهرک‌ها امری مهم و ضروری است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول