اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه فردوس خبر داد

رونمایی از نقشه میقات‌الرضا(ع) در امامزادگان فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: هفتم دی‌ماه جاری نقشه میقات‌الرضا(ع) در امامزادگان فردوس رونمایی می‌شود.

رونمایی از نقشه میقات‌الرضا(ع) در امامزادگان فردوس

حجت‌الاسلام و المسلمین دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: بقاع و اماکن متبرکه در فرهنگ‌سازی و ترویج شعائر اسلامی و مذهبی نقش بسزایی دارند بنابراین باید از این ظرفیت‌ها بیشترین استفاده را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در مدت توقف زائران در امامزادگان مسیر حرکت به حرم امام رضا(ع) کارهای فرهنگی مناسبی انجام می‌شود، افزود: زائران باید با بصیرت و معرفت بالا نسبت به جایگاه امام(ع)، مسئله زیارت و توسل به آداب سفر به زیارت آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) نائل شوند تا بتوانند در راه این زیارت آسمانی به حداکثر بهره معنوی دست پیدا کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس تصریح کرد: روز پنج‌شنبه هفتم دی‌ماه جاری طی مراسمی در بارگاه امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) فردوس از نقشه میقات‌الرضا(ع) رونمایی می‌شود.

خدایی یادآور شد: این مراسم با حضور مدیران کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی رضوی، خراسان‌جنوبی، سمنان، مازندران و همچنین مسئولان اوقاف خراسان استان برگزار می‌شود.

*بارگاه امامزادگان فردوس بقعه‌ای شاخص در خراسان‌جنوبی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: از بقاع متبرکه شاخص و محوری در خراسان‌جنوبی و در فاصله 200 کیلومتری تا مرکز استان بقعه متبرکه و لازم‌التعظیم امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) فردوس است.

خدایی افزود: این امامزادگان لازم‌التعظیم از نوادگان حضرت‌ موسی‌بن‌جعفر(ع) و سالانه پذیرای بیش از یک‌میلیون زائر و مسافر هستند.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح میقات‌الرضا(ع) بقاعی که در مسیر حرکت زائران به حرم امام رضا(ع) قرار دارند به عنوان میقات‌الرضا(ع) تعریف و تمامی امکانات زیربنایی در آنها توسعه پیدا می‌کند تا به عنوان توقف‌گاه مورد استفاده زائران قرار گیرند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس اظهار کرد: از بقعه متبرکه امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم (ع) به سبب قرار گرفتن در مسیر عبور و مرور زائران علی‌بن‌موسی الرضا(ع) و همچنین قرار داشتن در شاهراه ترانزیتی شرق و جنوب کشور می‌توان به عنوان میقات‌الرضا(ع) یاد کرد.

انتهای پیام/69007/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول