اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

اجرای طرح جامع عمرانی امام‌زادگان در 70 بقعه متبرکه قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: 70 بقعه متبرکه زیر پوشش طرح جامع توسعه عمرانی امام‌زادگان قم قرار می‌گیرند.

اجرای طرح جامع عمرانی امام‌زادگان در 70 بقعه متبرکه قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام شوذب شیری پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه امام زادگان به قطب‌های فرهنگی ابراز کرد: سفارشات مراجع تقلید سبب شد اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم به فکر برگزاری همایشی عظیم در این زمینه افتاده و امام‌زادگان را از غربت خارج کند.

وی افزود: برخی از امامزادگان مدفون در قم علاوه بر انتساب به معصومین(ع) دارای سجایای اخلاقی فراوانی نیز بوده‌اند و همایش بزرگداشت امام‌زادگان به همین دلیل یعنی گسترش فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه این همایش 23 آذر ماه در قم برگزار می‌شود گفت: این کار برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد و امیدواریم به اهداف در نظر گرفته شده دست یابد.

وی ادامه داد: طرح‌های جامع عمرانی برای توسعه و بازسازی بقاع متبرکه امام زادگان مدفون در قم از دیگر اقداماتی است که در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قم در دستور کار قرار دارد.

شیری با بیان اینکه طرح‌های جامع عمرانی در بیش از 70 امام زاده قم اجرا می‌شوند عنوان داشت: کتابخانه، حوزه علمیه و هر آنچه مورد نیاز این گونه اماکن است در این طرح‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از حضور 30 امام جماعت ثابت در بقاع متبرکه امام‌زادگان قم خبر داد و افزود: در سال جاری بیش از 6 هزار دانش‌آموز در استان قم در قالب طرح‌های اوقات فراغت به زیارت امام‌زادگان مشرف شدند.

وی با بیان اینکه بیش از 14 هزار رقبه موقوفه در استان قم وجود دارد گفت: در 70 درصد موارد نیت واقفان هزینه موقوفات برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) بوده است.

انتهای پیام/78004/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول